۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۳۸۲۹۸
در آستانه سالگرد شهادت امام رضا صورت گرفت؛

عزیمت ۲۰ کاروان پیاده و سواره از گرمه به مشهد مقدس

رییس اداره تبلیغات اسلامی گرمه از عزیمت ۲۰ هیئت مذهبی این شهرستان در قالب کاروان پیاده و وسایل نقلیه به مشهد مقدس در ایام دهه آخر صفر به‌منظور شرکت در مراسم محوری گرامیداشت رحلت رسول مکرم اسلام و شهادت امام رضا (ع) خبر داد.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی در دومین روز حرکت

حجت‌الاسلام حجت اله شیرمحمدیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن مناسبت‌های آخر ماه صفرالمظفر برنامه‌های اعزام هیئات مذهبی شهرستان به مشهد مقدس انجام می‌گیرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان گرمه از اعزام ۲۰ هیئت مذهبی این شهرستان در قالب کاروان پیاده و وسایل نقلیه به مشهد مقدس به‌منظور برگزاری مراسم ایام دهه آخر صفر خبر داد.

وی اظهار داشت: هم‌زمان با فرارسیدن اربعین حسینی (ع) و دهه آخر صفر همه‌ساله عاشقان و علاقه‌مندان به اهل‌بیت (ع) در قالب هیئات مذهبی از این شهرستان به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) عزیمت کرده و مراسم عزاداری را در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی برپا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان گفت: از این شهرستان یک هیئت مذهبی به‌صورت پیاده و ۱۹ هیئت مذهبی با وسایل نقلیه برای برگزاری مراسم آخر صفر به مشهد مقدس عزیمت کردند.

رییس تبلیغات اسلامی گرمه با اشاره به اهداف حرکت کاروان‌های پیاده زائران حرم مطهر امام رضا (ع)، گفت: حرکت کاروان‌های پیاده در ایام سوگواری پیامبر رحمت و دو فرزندش با هدف وحدت، انسجام و یکدلی عزاداران در برنامه‌های عزاداری اهل‌بیت (ع) و همچنین برای عرض ادب به ساحت مقدس امام رضا (ع) صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ عاشورا فرهنگی الهی و همچون خورشید درخشانی است که هیچ قدرت زمینی توان مقابله و خاموش کردن آن را ندارد و بنا به فرموده امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه می‌دارد.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان افزود: به هیئات مذهبی مراجعه‌کننده مجوزهای لازم داده می‌شود و این هیئات به استان معرفی می‌شوند تا در مسیر خود از امکانات رفاهی مناسب برخوردار شده و به‌عنوان زائران پیاده امام هشتم (ع) خدمات به آنها ارائه شود.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی از این هیئات که برای عزیمت به مشهد مقصد اعلام آمادگی کرده‌اند، رهسپار و هم مسیر قافله عشق شده و گروهی هم در روزهای آتی در قالب کاروان‌های سواره و پیاده پا به این مسیر معنوی می‌گذارند./9314/ت302/ب2

ارسال نظرات