۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۳۱۰

چند خبر کوتاه از جامعةالزهرا

برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه سطح سه با موضوع «الترمیم الروحی للیتیم فی القرآن»، بازدید طلاب مرکز قرآن و حدیث از کتابخانه آیت الله مرعشی، برگزاری درس اخلاق با موضوع «شکرگزاری و رضایتمندی از خدا در صحیفه سجادیه»و اعلام اسامی برگزیدگان مسابقه حدیثی صحیفه سجادیه از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل جامعه الزهرا(س)، جلسه دفاع از پایان نامه سطح سه رشته «تفسیر و علوم قرآنی بین الملل» با موضوع «الترمیم الروحی للیتیم فی القرآن» توسط سرکار خانم «مریم حامد الخفاجی» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «سیدحسین الحکیم» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است؛ همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اخوان روشندل» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز پنجشنبه، ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۲:۳۰ در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

بازدید جمعی از طلاب مرکز تخصصی قرآن و حدیث از کتابخانه تخصصی آیت‌الله مرعشی نجفی(ره)

خانم فتح الله زاده، مدیر مرکز تخصصی قرآن و حدیث با اعلام این خبر گفت: ۲۵ نفر از طلاب مرکز تخصصی قرآن و حدیث به مناسبت روز بزرگداشت مفسر بزرگ قرآن کریم، علامه طباطبائی(قدس سره) مصادف با روز کتاب و کتابخوانی از کتابخانه تخصصی آیت الله مرعشی نجفی(ره) بازدید کردند.

وی اظهار داشت: کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی(ره) به عنوان نخستین کتابخانه از لحاظ تعداد کتب شیعی و بعد از ترکیه و مصر، سومین کتابخانه از لحاظ تعداد کتب خطی است.

مدیر مرکز تخصصی قرآن و حدیث افزود: طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از بخش های مختلف این کتابخانه بازدید کردند و با شرایط نگهداری کتب در مخزن های نگهداری کتب خطی و دست آشنا شدند.

درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(س) با موضوع «شکرگزاری و رضایتمندی از خدا در صحیفه سجادیه» برگزار شد

طیبه سادات طباطبایی با اعلام این خبر گفت: جلسه درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(س) با حضور اساتید، طلاب مراکز و مدارس علمیه این مؤسسه در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) افزود: این جلسه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین «شهاب الدین مشایخی راد»، استاد جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد.

وی اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین مشایخی راد در این جلسه به موضوع «شکرگزاری و رضایت‌مندی از خداوند با تأسی به دعای صحیفه سجادیه» پرداخت و دعای ۳۵ صحیفه سجادیه را مورد توجه قرار داد.

طباطبایی تصریح کرد: در این جلسه به این موضوع اشاره شد که رضایت‌مندی ما نسبت به خداوند باید بر اساس مبنای تفضل شکل بگیرد و سعه صدر و رضایتمندی از خداوند، مراتب عالی شکر را به دنبال دارد.

اسامی برگزیدگان مسابقه حدیثی صحیفه سجادیه اعلام شد

طیبه سادات طباطبای، مدیراداره کل تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با اعلام این مطلب عنوان کرد: مسابقه حدیثی دعای ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه به همت اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

طباطبایی اظهار داشت: شناخت «صحیفه سجادیه» گام بزرگی در جهت آشنایی با «معارف اسلام » است  و باید در زمینه «عقاید»، «اخلاق » و «شناخت مسائل دینی» از این منبع ارزشمند بهره مند شد.

 وی افزود: دعاهایی که از زبان امام سجاد (علیه السلام) بیان شده و به ما رسیده است  حاوی ظریف ترین و عمیق ترین معارف و خصوصا مباحث ناب اخلاقی و تربیتی است و می تواند پاسخگوی نسل جوان ما باشد؛ از این رو باید قدر این مجموعه را دانست و در جهت انس طلاب با آن تلاش کرد.

طباطبایی در پایان اظهار داشت: در مسابقه حدیثی دعای ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه ، پنج نفر از امتیازات کامل به قید قرعه انتخاب شدند که جوایزی به آنان اهدا می‌شود.

گفتنی است، برگزیدگان این مسابقه می توانند جهت دریافت جوایز خود به سرای ثقلین واقع در ساختمان شهید بهشتی مراجعه کنند و یا جهت هماهنگی با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند. /968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات