۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۳۸۳۲۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

برگزاری مراسم عزاداری ۲۸ صفر در تبریز، جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه، ساخت فیلم ستارخان و اعلام رایگان بودن عضویت در مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، مراسم عزاداری در مسجد سالار شهیدان تبریز برگزار می شود. این مراسم از ۲۷ صفر، همزمان با روز پنجشنبه ۲۵ آبان، آغاز خواهد شد و براداران و خواهران می توانند در این مراسم عزاداری شرکت کنند.

گفتنی است، سخنران چهار شب این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی امام جمعه موقت اردبیل خواهد بود و مداحان اهل بیت(ع) نیز به مدیحه سرایی و روضه خوانی خواهند پرداخت.

جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه در تبریز برگزار می‌شود
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی دفاع، ‌مقاومت و حماسه، بهمن ماه جاری در تبریز خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف  به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزشهای مقاومت در جامعه، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هرچه بیشتر جوانان به مضامین دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، استکبار ستیزی، مدافعان حرم، بیداری اسلامی و شناسائی استعدادهای جوان جهت صیانت از  فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه برگزار می‌شود.

وی، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه،  ایجاد بستر مناسب برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی در زمینه موسیقی حماسی،  شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و  گسترش گفتمان فرهنگی بین شهروندان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:‌ این جشنواره در دو بخش گروه نوازی، و آثار تولیدی برگزار می‌شود که بخش گروه نوازی، در پنج شاخه شامل: موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی آذربایجانی، موسیقی عاشیقی، آواز جمعی و موسیقی روز، برگزار شده و در بخش آثار تولیدی با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

براساس این گزارش، جشنواره به صورت استانی بوده و از هر گروه در هر بخش تنها یک اثر پذیرفته خواهد شد. همچنین هر هنرمند حداکثر در دو گروه می­تواند فعالیت داشته باشد و آثار ارائه شده در هر بخش با کلام و محوریت موضوع جشنواره بوده و مدت زمان آثار در هر بخش بیش از ١٠ دقیقه نباید باشد.

زندگانی و مبارزات ستارخان به تصویر کشیده می‌شود
زهرا ساعى در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاكيد بر لزوم استفاده هرچه بيشتر از ابزار هنر و سينما براى شناساندن بزرگان تاريخ آذربايجان، گفت: تمامى مسئولان استانى و متوليان حوزه فرهنگى بايد نهايت حمايت لازم از هنرمندان براى افزايش شناخت مردم از مفاخر و بزرگان آذربايجان را انجام دهند.

وى به ديدار مشترك خود و دكتر پزشكيان با آقاى ورزى، كارگردان چندين فيلم و سريال تلويزيونى اشاره كرد و گفت: پس از چندين ساعت جلسه تخصصى و حمايت و پيگيرى هاى بنده و دكتر پزشكيان، آقاى ورزى براى ساخت يك فيلم با محوريت "ستارخان" همزمان با سالگرد درگذشت اين قهرمان ملى در سالجارى اعلام آمادگى كرد.

ساعى همچنين اظهار كرد: اميدوارم از اين پس هنرمندان ديگر نيز در راستاى شناساندن فرهنگ غنى آذربايجان و مجاهدت هاى قهرمانانى همچون ستارخان در حوزه ملى و بين المللى دست به كار شوند و بنده نيز با تمام توان از اين عزيزان حمايت خواهم كرد.

عضویت در مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی رایگان است
هادی یوسف زاده، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با بیان این‌که ثبت نام در تمامی مراکز کانون پرورش فکری  استان برای کودکان و نوجوانان رایگان می باشد، خاطرنشان کرد: خانواده ها جهت ثبت نام فرزندان خود می توانند روز چهارشنبه 24 آبان سال جاری در ساعت وقت اداری به مراکز کانون در استان مراجعه کنند.

وی با بیان این که به مناسبت هفته ملی کتاب برنامه های مختلفی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی برگزار می گردد، اظهار کرد: برگزاری بیستمین جشنواره  بین المللی قصه گویی کودک و نوجوان در استان در روزهای 30 آبان تا  2 آذر از جمله این برنامه ها می باشد.

یوسف زاده با بیان اینکه در هفته فوق تمامی فعالیت های کانون با محوریت کتاب و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان انجام می شود، افزود: معرفی و تجلیل از کودکان ونوجوانان موفق و برتر در زمینه کتابخوانی از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری در هفته کتاب می باشد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات