۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۳۸۳۵۱
آیت‌الله قرهی:

دشمن درپی کمرنگ کردن شکوه و عظمت اربعین حسینی است

آیت‌الله قرهی گفت: امروز دشمن تلاش دارد با ساختن حوادث سیاسی نظیر حریری در سطح جهان کاری کند که شکوه و عظمت پیاده روی اربعین فراموش شود تا کسی در سایر نقاط جهان نسبت به امام حسین(ع) آگاهی و معرفت کسب نکند.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواری  دهه آخر ماه صفر که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، درباره ارزش و اهمیت زیارت، گفت: امام صادق(ع) فرمودند که هر ما را بعد از شهادت زیارت کند گویی که در زمان حیات ما را زیارت کرده است.

وی با بیان اینکه زیارت به معنای رویت و دیدار است، عنوان کرد: در زیارت ملاک دیدن صرف نیست بلکه حقیقت زیارت عهد و پیمان با امام است که انسان راه او را ادامه دهد.

آیت‌الله قرهی افزود: امام صادق(ع) درباره ارزش و اهمیت زیارت ائمه معصومین(ع) فرمودند کسی که به زیارت پیامبر(ص) و شهدا برود ثواب او معادل حج مقبول است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) بیان داشت: اعمال حج بدون بیعت با پیامبر(ص) معنا ندارد، این همه تشویق برای زیارت به علت اعلام بیعت و پیروی از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه زیارت، عزاداری و سیاه پوشیدن برای ائمه معصومین(ع) نوعی علم و نشان تبعیت و پیروی از آنها است، اظهار داشت: در همین عزاداری و زیارت ها است که ما نشان می‌دهیم تابع و پیرو اهل بیت(ع) هستیم و از هر چه بدی و زشتی بیزاریم به همین دلیل وهابیت بازوی صهیونیست خبیث زیارت را شرک محسوب می‌کند.

آیت‌الله قرهی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش دارد با ساختن حوادث سیاسی نظیر حریری در سطح جهان کاری کند که شکوه و عظمت پیاده روی اربعین فراموش شود تا کسی در سایر نقاط جهان نسبت به امام حسین(ع) آگاهی و معرفت کسب نکند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات