۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۳۸۳۸۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

پیامبر گرامی اسلام احیاگر معنویت و اخلاق در جامعه بشری است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام، معنویت، اخلاق، کرامت و انسانیت را در میان مردم زمان خود احیا کردند، گفت: نبی مکرم اسلام انقلاب عظیمی علیه جهان و نادانی بپا کردند.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و هیأت های مذهبی شهرستان نوشهر با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، از پیامبر گرامی اسلام به عنوان شخصیتی کم نظیر در جهان بشریت یاد کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در مسیر اجرای فرامین الهی از همه توان و ظرفیت خود استفاده کردند تا پیام الهی را به بشریت ابلاغ کنند.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام صلح، آرامش، نیکی، برابری و انسانیت را برای مردم آن دوران به ارمغان آوردند، افزود: پیامبر گرامی اسلامی فرستاده خداوند متعال برای نجات و سعادت همه بشریت بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران از پیامبر گرامی اسلامی به عنوان سمبل هدایت، وحدت، همبستگی و مودت در جامعه بشری یاد کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) محور همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و بهترین الگو مسلمانان برای رسیدن به کمال و سعادت جاودانی هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی پیام آور مهر و دوستی برای همه جهانیان بودند، تصریح کرد: بعثت نبی مکرم اسلام یک تحول عظیمی در سرنوشت بشریت به وجود آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیام وحی زمانی بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد که مردم آن زمان در جهل کامل به سر می بردند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام برای ابلاغ پیام وحی و همراه کردن مردم با خود مشکلات و سختی های بسیاری تحمل کردند.

حجت الاسلام مشایخ جایگاه امروز اسلام را به دلیل تلاش های ارزشمند حضرت محمد(ص) در صدر اسلام دانست و تصریح کرد: اگر آن تلاش ها و از خودگذشتگی ها نبود جامعه اسلامی جایگاه ارزشمند امروز را نداشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با رسالت مهمی که بر عهده داشت یک امتی را از خواب غفلت بیدار کرد و در مسیر صحیح هدایت قرار داد، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام زمانی آن مسؤولیت سنگین را بر عهده گرفت که مردم آن دوران قرن ها با جاهلیت محض زندگی می کردند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که پیامبر گرامی اسلام، معنویت، اخلاق، کرامت و انسانیت را در میان مردم زمان خود احیاء کردند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام انقلاب عظیمی علیه جهان و نادانی بپا کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام با ابلاغ پیام وحی به امت خود، انسان ها را به توحید الهی دعوت کردند، خاطرنشان کرد: اگر جامعه بشری تنها در همان مسیری که پیامبر گرامی اسلام تعیین کردند گام بر می داشتند، بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز جامعه بشری از آن معارف ارزشمند و انسانی نبی مکرم اسلام فاصله گرفته است، تصریح کرد: همین مسأله موجب بروز بحران های شدید معرفتی و اخلاقی در جهان شده است.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که جامعه بشری برای سعادت و تعالی حقیقی نیازمند بهره گیری از سیره نبوی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه بشری آن طور که شایسته بود به وظایف خود در برابر دین، ارزش های انسانی و اسلامی عمل نکردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه بشری برای نجات از گمراهی ها، فسادها، جهل، جنگ و خونریزی ها باید در پرتو اخلاق صحیح و آراسته شدن به ارزش ها و مکارم اخلاقی قرار گیرد، بیان داشت: بشریت امروز از مادی گرایی خسته شده و تشنه معارف دینی و اخلاق است.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی بهشهر با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلامی مهر و دوستی را برای جهانیان به ارمغان آورده است، تصریح کرد: امروز سیره نبوی الگوی حل بسیاری از مشکلات جامعه بشری است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که امروز جامعه اسلامی برای پیروزی در برابر توطئه دشمنان نیازمند بهره گیری از سیره پیامبر گرامی اسلام است، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام در زمان خود توشانست چتر وحدت را روی سر همه بشر اعم از مسلمان، غیرمسلمان بگستراند و شعار توحید پرچمی بود که پیامبر گرامی ما مسلمانان بلند کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر جامعه اسلامی در مسیر اهداف سیره نبوی گام بردارد به طور حتم در برابر دشمنان پیروز خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه فاصله کردن از سیره آن حضرت موجب بروز بحران های بسیاری در جامعه اسلامی شده است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که پیامبر گرامی اسلام امت خود را از تفرقه و اختلاف بر حذر داشتند، افزود: اما دشمنان و بدخواهان اسلام ناب محمدی به بهانه های مختلف بذر تفرقه و اختلاف را در میان امت اسلامی کاشتند و امروز این گونه بحران آفرینی کردند.

امام جمعه نوشهر، جنگ و خونریزی امروز در منطقه خاورمیانه را نتیجه بی توجهی مسلمانان منطقه به سیره پیامبر گرامی اسلام دانست و تصریح کرد: اگر کشورهای اسلامی منطقه در برابر توطئه خارجی متحد می شدند امروز شرایط کشورهای منطقه این گونه بحران زده نبود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تفرقه و اختلاف هیچ گاه سودی برای کشورهای منطقه نداشته و بستر نفوذ خارجی ها را به منطقه فراهم کرده است، افزود: سال ها است به دشمن به بهانه های مختلف تلاش می کند شیعه و سنی را وارد یک تقابل خطرناک کند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که شیعه و سنی باید باید در همه امور سیره پیامبر گرامی اسلام و کلام الهی را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: حاصل تفرقه میان مسلمانان نفوذ دشمن در منطقه و همچنین عدم رشد و توسعه کشورهای اسلامی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه با تشکیل جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران در منطقه شاهد نابودی دشمنان اسلام ناب هستیم، خاطرنشان کرد: عصبانیت امروز برخی هم پیمانان آمریکا و اسرائیل در منطقه به دلیل همین شکست ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: چنین اجتماع عظیمی با این انبوه جمعیت در دنیا بی سابقه است و راهپیمایی ای که صد در صد مردمی است و دولت ها نقشی جز ایجاد امنیت در آن ندارند و دلیل آن تنها عشق به امام حسین (ع) است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات