۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۳۸۴۱۸
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری روحانیت از سیره پیامبر در عرصه تبلیغ دین

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز مبلغان دینی و روحانیت باید در عرصه تبلیغ سیره عملی پیامبر گرامی اسلام را الگوی خود قرار دهند، گفت: نبی مکرم اسلام به گونه ای در آن دوران سخت حرکت کردند که توانستند امت آن دوران را با خود همراه کنند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم دهه پایانی صفر در دادگاه ویژه روحانیت که با حضور جمعی از روحانیان و طلاب برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، راه سعادت امروز جامعه اسلامی را حرکت در مسیر سیره نبوی عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز جامعه اسلامی از با فاصله گرفتن از سیره نبوی با بحران های بسیاری مواجه شده است.

وی از پیامبر گرامی اسلام به عنوان کوه رحمت و کانون عطوفت یاد کرد و با بیان این که تبلیغ دین خدا و رساندن پیام الهی مهم ترین رسالت پیامبر گرامی اسلامی بوده است، افزود: امروز در عصر غیبت این رسالت مهم و سنگین بر عهده علما و روحانیت قرار دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که روحانیت همواره درعمل به وظیفه بسیار خالصانه و صادقانه گام برداشته است، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی دین و ارزش های اسلامی بودند.

آیت الله طبرسی با بیان این که تبلیغ دین خدا یک رسالت مهم و سنگینی است که امروز بر عهده روحانیت قرار دارد، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در دورانی که مردم در جهل و نادانی کامل به سر می بردند پیام الهی را به مردم ابلاغ کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز شرایط تبلیغ دین و ارزش های اسلامی در جامعه کاملاً فراهم است، خاطرنشان کرد: جایگاه ارزشمند امروز دین در جامعه را مرهون تلاش های خالصانه روحانیت در طول تاریخ هستیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با ابلاغ پیام وحی به مردم زمینه هدایت بشر را فراهم کردند، تصریح کرد: اگر تلاش های ارزشمند نبی مکرم اسلام در راه ترویج دین و ابلاغ پیام وحی نبود، امروز اسلام ناب در جامعه وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز تنها راه رسیدن به سعادت و کمال واقعی را بهره گیری مناسب از سیره پیامبر گرامی اسلام دانست و تصریح کرد: جامعه اسلامی آن طور که شایسته بوده از سیره آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره نبرده است.

آیت الله طبرسی از تبلیغ به عنوان یکی از مهم ترین رسالت های پیامبر گرامی اسلام یاد کرد و با بیان این که جلوه تبلیغی آن حضرت همواره با بشارت همراه بود، خاطرنشان کرد: زندگی پیامبر گرامی اسلام با بشارت و انذار همواره بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز مبلغان دینی و روحانیت باید در عرصه تبلیغ سیره عملی پیامبر گرامی اسلام را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام با گونه ای در آن دوران سخت حرکت کردند که توانستند امت آن دوران را با خود همراه کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام دارای بالاترین صفات الهی بودند که هیچ فردی در جهان از این صفات بهره مند نیست، خاطرنشان کرد: سیره عملی پیامبر گرامی اسلام به عنوان کانون رحمت و محبت بهترین الگو برای کسانی است که می خواهند به رستگاری برسند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام بی واسطه به کانون علم الهی متصل بودند، تصریح کرد: باید سیره نبوی به عنوان یک منشور در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه از برخی آسیب های فرهنگی و اجتماعی رنج می برد، افزود: راه درمان این آسیب ها و مشکلات نیز بهره گیری مناسب از سیره نبوی در جامعه است.

امام جمعه ساری با بیان این که یکی از مهم ترین ارمغان های پیامبر گرامی اسلام به امت خود احیاء اخلاق و معنویت بوده است، تصریح کرد: اگر همین دو اصل مهم از سوی آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات و آسیب ها از جامعه اسلامی کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تبلیغ دین یکی از مهم ترین جلوه ها و ارکان زندگی پیامبر گرامی اسلامی بود، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در مأموریت مهمی که به پیامبر می دهند، تحقق رسالت را در تبلیغ صحیح دین می دانند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در آن دورانی که با جاهلیت و نادانی مردم همراه بود توانستند معارف الهی را به شیوه ای اثرگذار در میان مردم تبیین کنند، تصریح کرد: تبلیغ نبی مکرم اسلام همراه با عمل بود و ایشان به عنوان يک مبلغ ، علم را همراه با عمل از خود نشان مي داد، يعني پيامبر قبل از اينکه بگويد، عمل مي کرد و در واقع عمل پيامبر، تبليغ دانش ایشان بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کلام، رفتار و عمل پیامبر گرامی اسلامی در همه عرصه ها همواره با وحدت و همدلی همراه بود، بیان داشت: ایشان همواره بر ضرورت وحدت و همبستگی امت اسلامی برای موفقیت و پیروزی تأکید داشتند.

وی با بیان این که وجود ارزشمند پیامبر گرامی اسلام برای جامعه آن دوران همواره مایه خیر و برکت بود، تصریح کرد: متأسفانه پس از رحلت ایشان برخی بدعهدی های زمان موجب ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی شد.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی راهی جز وحدت و همبستگی ندارد، خاطرنشان کرد: راه فائق آمدن بر دشمنان اسلام کنار گذاشتن مسائل حاشیه ای و تقویت وحدت و برادری است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز وحدت شیعه و سنی بهترین راه برای تقویت قدرت اسلام ناب در جهان است، تصریح کرد: وحدت و همبستگی راهی است که در کلام الهی نیز بر آن تأکید شده و بهترین راه حفظ و صیانت از قدرت اسلام در جهان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی به دلیل برخی اختلاف ها دچار بحران های بسیاری شده است، افزود: امروز شاهد نفوذ دشمنان و بدخواهان اسلام در کشورهای منطقه هستیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات