۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۳۸۵۳۲
حجت الاسلام مومنی:

زیارت بارگاه پیامبر سبب نجات یافتن از ترس روز قیامت است

پژوهشگر و مبلغ دینی گفت: ما از این جهت که پیامبر اکرم(ص) واسطه بین انسان‌ها و خداوند است، به ایشان توسل می‌جوییم.
مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی پژوهشگر و مبلّغ دینی و استاد حوزه دانشگاه در مراسمی که شامگاه گذشته در مؤسسه فرهنگی شهدای حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد، گفت: ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب نخستین کسانی بودند که فتوا دادند رفتن سر مزار پیامبر اکرم(ص)، شرک است و اگر کسی مرتکب کار مشرکانه شود واجب القتل است.

وی افزود: بعد از به درک واصل شدن ابن تیمیه، عبدالوهاب با نظر به اینکه حتماً باید قدرت و نظامی قوی داشته باشند همراه محمد بن سعود حکومت آل سعود را تأسیس کردند.

پژوهشگر و مبلغ دینی در ادامه بیان داشت: حکومت آل سعود بر این تفکر بود که حکومت بر اعتقادات مردم با محمد بن عبدالوهاب و حکومت بر دنیای مردم با محمد بن سعود باشد.

وی ابراز داشت: آنها دین و سیاست را از هم جدا کردند به این صورت که حکومت دخالتی در فتوای مفتیان نداشته باشد و مفتیان نیز دخالتی در کار حکومت نداشته باشند و اگر حکومت، مردم را بکشند، جنگ و حمله به کشورهای دیگه داشته باشند مفتیان حق دخالت در امر حکومت را ندارند و مفتیان هر فتوایی که در زمینه اعتقادی داشته باشند، حکومت لازم الاجرا به امر است.

حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: زمانی که مفتیان فتوا دادند زیارت مزار پیامبر اکرم(ص) از مصادیق شرک است و باید تخریب شود، دستور دادند مزار ایشان را تخریب و در ادامه آن فتوا دادند که زیارت قبور ائمه نیز شرک است‌ و باید تخریب شود.

وی افزود: وهابیون بر اساس این اندیشه‌ها قبور ائمه و امامزادگان آنها را حدود صد سال پیش تخریب کردند، در صورتی که با استناد به آیات قرآن کریم نظر ابن تیمیه و به دنبال آن فتوای مفتیان مبنی بر تخریب قبور پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) کاملاً غلط است.

پژوهشگر و مبلغ دینی ابراز داشت: با توجه به روایتی از پیامبر اکرم(ص) زیارت بارگاه مبارک ایشان در زمان حیات و بعد از رحلت ایشان، سبب نجات یافتن از ترس و هول روز قیامت است بنابراین ما از این جهت که پیامبر اکرم(ص) واسطه بین انسان‌ها و خداوند است، به ایشان توسل می‌جوییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایات معتبر آمده که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند هر که قبر مرا زیارت کند او را شفاعت می‌کنم./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات