۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۳۸۵۳۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

کاهش تورم نباید به قیمت رکود و توقف تولید تمام شود

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه کاهش تورم به قیمت رکود در کشور و توقف تولید مناسب نیست، گفت: در همین شرایط رکورد خبرهایی به گوش می رسد که هزار کانتینر اجناس قاچاق کشف شده اند و این وظیفه دولت و مجلس است که جلوی اینگونه فعالیت ها را که مانع از رشد اقتصادی می شود، بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران و خطیب حرم رضوی صبح امروز 26 آبان در مراسم ویژه برنامه رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در حرم رضوی با اشاره به روایات گفت: انسان خردمند اهل مدارا است و از طرفی سلامت دین و دنیا در رفق و مدارا است.

وی درادامه به بیان چهار قسم از انواع مدارا پرداخت و ابراز کرد: از مواردی که سفارش به رفق و مدارا شده است رفق در دین است چرا که پیامبر اکرم(ص)  بر این موضوع اصرار داشتند که از آنجا که دین اسلام استوار و روشن و شفاف است نیازی نیست که انسان ها  به صورت اجباری به دین اسلام گرویده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه در عبادات در دین اسلام سختی وجود ندارد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به همه مبلغان دین سفارش می کردند که نگذارید مردم نسبت به دین متنفر شوند همان کاری که خوارج و داعشی ها در حال حاضر انجام می دهند و انسان ها را نسبت به دین متنفر می سازند.

برداشت های نادرست از ظهور امام زمان(عج)/ دین را نباید متحجرانه و تک زاویه ای معرفی کرد   

وی با اشاره به برداشت های نادرست از ظهور امام زمان(عج) گفت: حضرت مهدی(عج) امام قهر و مهر هستند که قهر ایشان مربوط به کافران و ظالمان و مهر او مربوط به مومنان است که اگر کسی در مسیر امام زمان(عج) قرار بگیرد قهر معنایی ندارد.

این سخنران و خطیب حرم رضوی با بیان اینکه دین را نباید متحجرانه و تک زاویه ای معرفی کرد، تصریح کرد: اسلام فقط محدودیت نیست و در عین اینکه به عنوان نمونه حجاب مصونیت برای بانوان است از طرفی دین شیرینی است که سبب تعادل در مناسبات اجتماعی بین زنان و مردان می شود که  به همین دلیل فلسفه حجاب بنیان سازی نهاد خانواده است.

وی درباره اقسام دیگر مدارا، به بیان اثرات مدارا با مردم پرداخت و گفت: در عین اینکه پیامبر اکرم(ص) در طول دوران بعثت خود با آزارهای جسمی و روحی فراوانی مواجه شد در عین حال نسبت به امت رأفت و مهربانی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مدارا با مردم از دیگر اقسام مدارا است که در روایات به آن سفارش شده است، تصریح کرد: در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور در رکود قرار دارد و بسیاری از کارخانه های صنعتی و تولیدی تعطیل شده اند بسیاری از بدهی های بانکی به تعویق افتاده است و نیاز است که بانکها با افراد کم درآمد جامعه مدارا داشته باشند.

کاهش تورم به قیمت رکود در کشور و توقف تولید مناسب نیست

 وی با بیان اینکه کاهش تورم به قیمت رکود در کشور و توقف تولید مناسب نیست، تصریح کرد: در همین شرایط رکورد خبرهایی به گوش می رسد که هزار کانتینر اجناس قاچاق کشف شده اند و این وظیفه دولت و مجلس است که جلوی اینگونه فعالیت ها را که مانع از رشد اقتصادی می شود، بگیرند.

این سخنران و خطیب حرم رضوی گفت: در واقع رهبری خیمه انقلاب هستند وگرنه معلوم نبود با وجود سیاسیون چه بر سر این کشور و انقلاب می آمد و با وجود این اتفاقات بیشتر متوجه می شویم که چرا امام خمینی(ره) بر ولایت فقیه تأکید داشتند که بتوان انقلاب را حفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مدارا با خانواده و کودکان را چهارمین قسم از انواع مدارا عنوان کرد و افزود: در واقع مکانی در بهشت وجود دارد که در آنجا کودکان شاد می شوند و این نشانه ای از توجه خداوند به نیاز کودکان است./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات