۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۳۸۵۵۳
امام جمعه موقت بیرجند:

لبنان جای فتنه گری های عربستان نیست

امام جمعه موقت بیرجند گفت: عربستان گمان می کند لبنان نیز مانند مصر است اما نمی دانند لبنان رهبری عالم، عادل و مومن مانند سید حسن نصرالله، حزب الله و دوستداران اهل بیت(ع) دارد و لبنان جای فتنه گری های عربستان نیست.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: متاسفانه زلزله اخیر استان کرمانشاه تلفات و آسیب های بسیاری داشت و با هموطنان این استان اظهار همدردی می کنیم.

وی گفت: همچنین از رهبر معظم انقلاب، دولت، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سایر ارگان ها، اقشار و اصناف کشور که به یاری زلزله زدگان شتافتند و تا حدودی رنج های آن ها  کاهش پیدا کرد تشکر و قدردانی می کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: مردم زلزله زده همچنان به کمک نیاز دارند و از دولت و مردم درخواست داریم تا به صورت کمی و کیفی بر فعالیت ها و تلاش های خود بیافزایند و غفلت نکنند.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: این حوادث و بلایای طبیعی امتحان الهی است و مردم باید در مقابل این امتحان الهی صبور باشند و بدانیم دنیا جای امنی نیست و در این جهان باید به دنبال بهشت خدا بگردیم.

وی ادامه داد: وقتی انسان در شرایط نامساعد گرفتار می شود زمینه برای بی اعتباری دنیا و شکستن دل فراهم می شود و انسان باید با درس عبرت گرفتن از این حوادث خود را به خداوند نزدیک تر کند و بر ایمان و تقوای خود بیافزاید.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حوادث و بلایای طبیعی ماهیت دنیا است، خاطرنشان کرد: انسان می تواند هم از نعمت ها و هم از بلایا برای تقرب به خدا استفاده کند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه باید ماهیت و بی اعتباری دنیا را بفهمیم و به این دنیا دل نبندیم، اظهار کرد: اگر هموطنان از این شرایط نامساعد برای دل کندن از دنیا و پیوستن به خدا استفاده کنند برنده هستند.

وی با اشاره به اینکه این حوادث در کنار مشکلاتی که دارد دارای برکاتی نیز است، گفت: یکی از مهم ترین برکات این حوادث، غفلت زدایی است و این حوادث چرک غفلت در وجود انسان را می خشکاند.

امام جمعه موقت بیرجند به سالروز رحلت حضرت پیامبراکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: جامعه اسلامی و بشر از ابتدای آفرینش هر چه دارد به برکت وجود انبیا و اولیای الهی است و اگر دنیای اسلام گرفتار فساد شده نتیحه بی دینی و بی ایمانی است.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز دنیای اسلام به علت خلأ و غربت اهل بیت(ع) گرفتار یزیدها و هارون ها شده است و بدبختی هایی که دنیای اسلام گرفتار آن شده نتیجه دوری از اهل بیت(ع) و قرآن است.

وی بیان کرد: امروز دنیای اسلام گرفتار خائن الحرم ها و مزدوران شده است و سرنوشت مهم ترین نقطه مرکز اسلام به دست یک جوان خام و نادان افتاده است و با دنیای اسلام بازی می کند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: فتنه های بسیاری در کشورهای عراق، یمن و سوریه ایجاد کردند و بارها سرشان به سنگ خورده اما همچنان از جنایت های خود دست برنمی دارند.

حجت الاسلام مختاری افزود: امروز چه بر سر داعش آمده است؟ مردم لبنان توانستند آمریکا و اسرائیل از بیروت بیرون کنند اما این جوان خام و نادان عربستانی که پادشاهی یک کشور را بر عهده گرفته برنامه دیگری دارد.

وی ادامه داد: عربستان گمان می کند لبنان نیز مانند مصر است اما نمی دانند لبنان رهبری عالم و عادل و مومن مانند سید حسن نصرالله، حزب الله و دوستداران اهل بیت(ع) دارد و لبنان جای فتنه گری های عربستان نیست./880/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات