۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۳۸۵۶۴
آيت الله نمازي:

اوضاع آل سعود آشفته و به هم ريخته است

نماينده ولي فقيه دركاشان، وضعيت خاندان آل سعود را بحراني دانست و گفت: محمد بن سلطان جوان جاه طلب به دنبال حذف رقباي احتمالي خود و بازداشت تعدادي از مقامات و شاهزادگان آل سعود و دخالت در كشورهاي منطقه به ويژه لبنان است كه اين امر بيانگر اوضاع آشفته و به هم ريخته آل سعود است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با تسليت سالروز پيامبر اكرم(ص) و امام حسن مجتبي(ع)، گفت: پيامبر اكرم(ص) يك ماه مانده به رحلت خود به مناسبت هاي مختلف و در حضور افراد مختلف وصاياي خود را به تدريج بيان كرد و اميرمومنان(ع) را وصي خود قرارداد.

وي همچنين با سالروز شهادت امام رضا(ع) را تسليت گفت و افزود: امام رضا(ع) در كلمات حكمت خود به شعيان توصيه كرد، سكوت و كم حرفي بابي از باب هاي حكمت است كه انسانهاي عالم و آگاه و با معرفت كم حرف مي زنند و تا جايي لازم و ضرورت داشته باشد ساكت هستند.

آيت الله نمازي، گفت: امام رضا(ع) مي فرمايد، محبت انسانهاي كم حرف در دلها باقي است، چرا كه انسانهاي پرحرف وقتي حرفي براي گفتن نداشته باشند يا غيبت بندگان خدا را كرده و يا ضمن تهمت زدن با آبروي بندگان خدا بازي مي‌كنند، از اين رو امام رضا(ع) مي فرمايد، سكوت سبب محبت مي شود.

وي در ادامه با اشاره زلزله استان كرمانشاه در غرب كشور كه سبب خسارت زيادي به مردم استان كرمانشاه شد اين حادثه را به رهبر معظم انقلاب و ملت ايران به ويژه مردم استان كرمانشاه و بالاخص بازماندگان جانباختگان اين حادثه تسليت، گفت و يادآور شد: زلزله استان كرمانشاه كه بيش از 400 نفر كشته و بيش از 7 هزار مصدوم مجروح بر جاي گذاشت و ملت ايران را عزاداركرد.

 نماينده ولي فقيه دركاشان از مسؤولان كشور، نهادها وسازمانها به ويژه ارتش، بسيج، سپاه،  هلال احمر، كميته امداد امام، مسؤولان و مردم انقلابي كاشان كه محموله هاي متعددي را به كرمانشاه ارسال كردند تقدير و تشكر كرد.

آيت الله نمازي به تصميم مهم شب گذشته در فرمانداري ويژه كاشان نيز اشاره كرد و گفت: در اين جلسه تصميم گرفته شد تادر يك اقدام ماندگار، يك بيمارستان كاملا مجهز از سوی مردم و مسؤولان شهرستان كاشان در شهرستان پل ذهاب احداث شود.

وي در ادامه عبرت آموزي از ويراني هاي حادثه زلزله اخير را مهم قلمداد كرد و گفت: مسؤولان بايد هركاري را كه انجام مي دهند بر اساس دستورات اسلام داراي استحكام باشد و اگر رهبر معظم انقلاب بر زندگي اسلامي و ايراني تأكيد دارد از نظر اسلام هركس هركاري كه انجام مي دهد بايد كار خوب و با كيفيت و با استحكام باشد.

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: بسياري از ساختانهايي كه از سوی مردم و يا برخي از سازمانهاي مسؤول ساخته مي شود دقت لازم را ندارد و نتيجه اش حادثه تلخي بود كه  رخ داد و اين در حالي است كه در برخي از كشورها زلزله هايي به بزرگي بيش از 8 ريشتر رخ داده اما كمترين خسارت و تلفات انساني داشته است.

آيت الله نمازي تأكيد كرد: از نگاه و ديد مهندسي توحيدي و اسلامي، پيام ائمه اطهار(ع) اين است كه هركاري انجام مي شود با كيفيت باشد تا مشكلاتي در آينده به وجود نياورد.

وي، يادآور شد: تصور برخي اين است كه اسلام در مهندسي ساختمان و بنا حرفي براي گفتن ندارد درحالي كه روايات زيادي است كه پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، خدا دوست دارد وقتي بندگان او كاري را انجام مي دهند كار با كيفيت و با استحكام باشد و كسي كه كاري را بدون كارشناسي انجام دهد فساد آن بيشتر از صلاح آن است.

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به آغاز دهه وقف از 27 صفر، از وقف بعنوان يكي از احكام اقتصادي و فرهنگي، اجتماعي و سياسي اسلام نام برد و به لزوم اولويت وقف توسط واقفين خيرانديش در زمان كنوني، تأكيد كرد و اظهار داشت: عزاداري امام حسين(ع) يكي از واولويت هاي وقف است، چرا كه اسلام به بركت عاشورا به دست ما رسيده است و از ابتدا بني اميه و بن العباس تلاش زيادي كردند تا چراغ كربلا را خاموش كنند اما به بركت عزاداري ها بعد از 1400 سال از واقعه كربلا هنوز چراغ كربلا روشن است.

آيت الله نمازي، از حمايت و پشتياني حوزه هاي علميه به عنوان يكي ديگر از اولويت وقف در جامعه امروز نام برد و عنوان كرد: تقويت حوزه هاي علميه در بحث وقف در اولويت است چرا كه اسلام  به بركت حوزه هاي علميه در دنيا درحال توسعه و گسترش است.

وي همچنين پشتيباني از دانشجويان بي بضاعت براي جلوگيري از ترك تحصيل آنها كه سرمايه هاي ملي كشور هستند، پشتيباني از بيماران نيازمند و صعب العلاج، وقف مسكن نيازمندان و تهيه جهيزيه خانواده هاي بي بضاعت را از ديگر اولويت هاي وقف در جامعه امروز نام برد.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به صدور فتواي مفتي آل سعود مبني بر حرام كردن قتل صهيونيست ها، گفت: اين مفتي آل سعود همچنين گروه مسلح و انقلابي حماس كه از حقوق ملت مظلوم فلسطين دفاع مي‌كند را تروريست معرفي كرده است.

وي در ادامه با اشاره به تلاش گسترده نمايندگان دمكرات مجلس آمريكا براي بركناري ترامپ گفت: به دليل بي كفايتي ترامپ در انجام مسؤوليت ها، نمايندگان دمكرات مجلس آمريكا به دنبال استيضاح ترامپ در مجلس نمايندگان آمريكا هستند.

آيت الله نمازي در ادامه وضعيت خاندان آل سعود را بحراني خواند و اظهارداشت: محمد بن سلطان جوان جاه طلب به دنبال حذف رقباي احتمالي خود و بازداشت تعدادي از مقامات و شاهزادگان آل سعود و دخالت در كشورهاي منطقه به ويژه لبنان است كه اين امر بيانگر اوضاع آشفته و به هم ريخته آل سعود است.      

نماينده ولي فقيه در كاشان وضعيت مسلمانان ميانمار را تأسف بار خواند و افزود: در حالي كه دولت و ارتش ميانمار دست به جنايات وحشتناكي عليه مسلمانان مظلوم ميانمار زده اند، اما مجامع جهاني سكوت كرده و از حقوق آنها دفاع نمي شود./1307/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات