۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۳۸۵۶۷
امام جمعه شهر ری:

درخواست عربستان از اسرائیل برای حمله به لبنان ناشیانه و احمقانه است

امام جمعه شهر ری با بیان اینکه ماجراجویی عربستان در منطقه نشان از ابله بودن حاکمان آن دارد، گفت: خواسته عربستان از اسرائیل برای حمله به لبنان یک اقدام ناشیانه و احمقانه است.
شاهچراغی حجت الاشلام شاه چراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت:پیامبراکرم(ص) فرمودند: کسی که معرفت اولیای الهی را داشته باشد این معرفت سبب می‌شود آن انسان از آتش جهنم دور شود.

وی افزود: محبت خاندان رسول‌الله(ص) جواز عبور از صراط است اگر انسان به دستورات پیامبر(ص) عمل کند از عذاب الهی دور می شود.

امام جمعه شهرری با اشاره به حادثه زلزله اخیر در غرب کشور، ابراز کرد: این حادثه مردم و ملت ما را عزادار و مصیب زده کرد، حوادث طبیعی امتحان الهی است که باید انسان در برابر آن صبر و شکیبایی داشته باشد.

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه از کمک رسانی مردم به افراد آسیب دیده قدردانی کرد و اظهار داشت: برخی از همین مردم با این حال که خودشان محتاج بودند اما در کمک بزلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند. مسؤولان نظام نیز در این حادثه خوب به میدان آمدند و در کنار مردم به یاری آسیب دیدگان پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه مقاوم سازی منازل مسکونی، مدارس و ادارات باید در اولیوت کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز مردم ژاپن در یک کشور زلزله خیز زندگی می‌کنند اما هنگام زلزله با کمترین خسارت روبرو می‌شوند و این به دلیل مقاوم سازی است که در این کشور صورت گرفته است.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: مدیریت توزیع از مهمترین نکاتی است که باید در کمک رسانی به مردم زلزله زده مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شاهچراغی درخصوص هفته وقف، اظهار داشت: وقف سرمایه‌ای است که پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته‌اند و هزینه برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، برخی درمانگاه‌ها و مدارس علمیه از اموال وقفی به شمار می‌روند، وقف یک صدقه جاریه است.

وی درخصوص حوادث منطقه، ابراز کرد: امروز عربستان به دنبال ماجراجویی است تا دیروز او با ایجاد و تجهیز داعش به کشتار مسلمانان منطقه می‌پرداخت و امروز نیز با تحریک استکبار که در راس آن آمریکا قرار دارد به دنبال ماجراجویی در لبنان است.

امام جمعه شهرری ادامه داد: اقدامات عربستان نشان از احمق و ناشی بودن حاکمان آنان دارد امروز وزیر امورخارجه عربستان که طفلی بیش نیست از اسرائیل خواسته تا با هزینه عربستان به لبنان حمله کند همچنین او گفته ایران باید به عنوان متجاوز مجازات شود او با این سخنان ابلهانه به دنبال آن است که رابطه ایران با لبنان را قطع کند، عربستان باید بداند که ایران قدرت پاسخ دهی به او را دارد و بازی با ایران بازی با دم شیر است.

حجت الاسلام شاهچراغی خاطر نشان کرد: دوستان آمریکا همگی تاریخ مصرف دارند تا زمانی که بتواند از آنان بهره می‌برد اما اگر تاریخ مصرفشان به اتمام برسد آنان را همچون دستمال به دور می‌اندازد و دوستی عربستان نیز تاریخی دارد که به اتمام خواهد رسید بنابراین به نفع اوست با ایران مقابله نکند./813/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات