۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۳۸۵۷۵
مدیر آستان مقدس امامزاده صالح:

وقف تجلی گاه سخاوت واقف است

مدیر آستان مقدس امامزاده صالح(ع) گفت: اسلام و ائمه معصومین(ص) همواره بر وقف تاکید داشتند و وقف را تجلی گاه سخاوت واقف ذکر می کردند.
گواهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعی گواهی مدیر آستان مقدس امامزاده صالح(ع)  امروز در همایش لبیک یا رسول‌الله(ص) که در آستان مقدس امامزاده صالح برگزار شد، با گرامیداشت رحلت حضرت رسول(ص)، گفت: اسلام و ائمه معصومین(ص) همواره بر وقف تاکید دارند بنابراین اگر هر کدام از ما بر این سنت حسنه توجه کنیم برکات زیادی برای جامعه دارد.

وی افزود: توسعه و ترویج اسلام و احکام آن به سادگی ممکن نیست و سختی به همراه دارد برای طی این مسیر انسان نیاز به ایمان و یقین دارد که استقامت کند کما اینکه پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در نهایت کمال چنین بودند.

مدیر آستان مقدس امامزاده صالح(ع) با اشاره به حسن خلق پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) به سبب سخاوت نسبت به سایر پیامبران فضیلت برتری داشتند، وقف نیز به نوعی تجلی گاه سخاوت واقف است که می‌تواند درجات داشته باشد.

حجت‌الاسلام گواهی ادامه داد: واقفان در نوع سخاوت خود با یکدیگر متفاوت هستند اما این که هر کس به میزان توان و دارایی خود به وقف توجه داشته باشد بسیار باارزش است.

وی گفت: شهدای کشورمان در عرصه های مختلف علمی و دفاعی با وقف جان خود سبب عزت اسلام شدند، همه ما می‌توانیم با وقف مقداری از علم و اموال خود به راحتی با بلایای طبیعی مقابله کنیم.

مدیر آستان مقدس امامزاده صالح(ع) ابراز کرد: امروز ما باید سبک زندگی به دور از اشرافی‌گری پیامبر اسلام(ص) را الگوی خود قرار دهیم در این صورت است که نه تنها خود بی نیاز شده که می توانیم به دیگران نیز کمک کنیم.

حجت‌الاسلام گواهی در پایان خاطرنشان کرد: امانت داری و وفای به عهد از جمله خصوصیاتی است که امروزه باید به آن توجه خاص داشت چراکه همین خصوصیات سبب بزرگی پیامبر(ص) پیش از بعثت ایشان شده است./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات