۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۳۸۵۹۱
امام جمعه موقت بندرعباس:

وقف نقش سازنده ای در ساماندهی عرصه های مختلف جامعه دارد

امام جمعه موقت بندرعباس، حضرت علی(ع) را نمونه بارز واقفان دانست و گفت: وقف در ساماندهی عرصه های مختلف جامعه به ویژه کمک به نیازمندان نقش تاثیرگذاری دارد.
امام جمعه موقت بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور امام جمعه موقت بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) با تاکید بر پیروی و الگوگیری از سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) گفت: رکوع و سجود طولانی یکی از شاخص ترین خصوصیات یاران پیامبر اسلام(ص) است.

وی به اشاره به آغاز هفته وقف افزود: وقف در ساماندهی عرصه های مختلف جامعه به ویژه کمک به نیازمندان نقش تاثیرگذاری دارد.

امام جمعه موقت بندرعباس همچنین تصریح کرد: وقف یکی از شیوه های امامان است، حضرت علی(ع) نمونه بارز واقفین است که باغ ها و چاه های آب زیادی را وقف کرده است.

حجت الاسلام حسینی پور به هفته بسیج و سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره داشت و بیان کرد: بسیج متشکل از نیروهای مقتدر مردمی تا کنون خدمات خوبی را به نظام و انقلاب اسلامی و همچنین ملت ایران ارائه کرده است.

وی با اشاره به همدستی و همکاری برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، این اقدام کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی را خیانت به جهان اسلام دانست و گفت: به دلیل همکاری آل سعود با رژیم منحوس اسرائیل، هزاران مسلمان در منطقه کشته شده اند که این اقدام ناپسند بیانگر خیانت رژیم سعودی به مسلمانان است.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به فرموده امام راحل مبتنی بر اینکه آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند کنند افزود: رژیم خبیث اسرائیل،  هرگز نتوانسته و  نخواهد توانست اهداف شوم خود را در جهان اسلام عملی کرده و یا به پیش ببرد.

حجت الاسلام حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه زلزله در کرمانشاه، به پیام های حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: این حوادث پیام‌هایی برای ما انسان ها دارد که مهمترین این پیام ها، علاج واقعه از قبل از وقوع است، رعایت استانداردها در ساخت‌وسازها مصداق بارز این پیام است.

وی افزود: کمک‌ به نیازمندان از دیگر پیام های حوادث و بلایای طبیعی است، باید در هر کجا به یاری محرومان  و نیازمندان بشتابیم و این اقدام خداپسندانه تنها به زمان وقوع بحران‌ها خلاصه نشود./851/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات