۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۳۸۶۰۱
آیت الله طه محمدی:

معرفت الهی فلسفه بعثت، خلقت و عبودیت است

آیت الله طه محمدی گفت: انسانی که به معرفت برسد دیگر دچار هوای نفسانی و مشکلات عقیدتی نخواهد شد؛ زیرا معرفت سبب رسیدن انسان به سعادت می شود.
۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان ۲۸ صفر در همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در مراسم عزاداری مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) شهر همدان بیان داشت: معرفت الهی چاشنی هر عبادتی در دنیا محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در روایات اهل بیت(ع) آمده که کسی که عارفانه امام حسین(ع) را زیارت کند قطعا بهشت برین جای او است، هر قطره اشکی انسان را از جهنم و دوزخ نجات نمی دهد بلکه اشک با معرفت، انسان را به سعادت می رساند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به معرفت بوعلی سینا اظهار داشت: نقل است بوعلی سینا به کربلا مشرف می شود و از راه دور خود را به روی خاک ها می اندازد و به امام حسین(ع) سلام می دهد، بوعلی سینا نمونه بارزی از معرفت و شناخت جایگاه اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه افزود: انسانی که به معرفت برسد دیگر دچار هوای نفسانی و مشکلات عقیدتی نخواهد شد، معرفت سبب رسیدن انسان به سعادت می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به ضرورت شناخت خداوند گفت: انسان باید در صدد شناخت خداوند متعال تمام قدرت خود را جمع کند تا به حد اکثر شناخت برسد.

وی در ادامه با اشاره به آیه 67 سوره زمر ابراز داشت: شناخت کامل خداوند متعال در توان بشر ضعیف نیست، خداوند متعال در آیه 67 سوره زمر می فرماید شما مردم قدر و اندازه خداوند را به دست نیاورده اید.

آیت الله طه محمدی گفت: امام خمینی(ره) می فرماید فاصله دو رکعت نماز فردی عارف و فردی معمولی از زمین تا اسمان است، نماز با شناخت جلوی فحشا و منکر را می گیرد.

وی در پایان گفت: بعثت انبیا و عبودیت بدون معرفت معنا ندارد، کسی که معرفت الهی در دل او نباشد نمی تواند کتاب خدا، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را درک کند.

بر پایه این گزارش ظهر امروز طلاب و روحانیان همدانی با برپایی دسته عزاداری از مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) به طرف حسینیه امام خمینی(ره)، محل برگزاری نماز جمعه همدان حرکت کردند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات