۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۳۸۶۵۶
حجت الاسلام والمسلیمن پناهیان:

رسیدگی به محرومان مهمترین رمز موفقیت طلاب در تبلیغ است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رمز موفقیت یک طلبه در امر تبلیغ رسیدگی و زندگی کردن در بین محرومان است، گفت: طلاب و بسیجیان هدف از رسیدن به جایگاه و مناسب اجتماعی را تقویت ایمان و حمایت از محرومان قرار دهند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلیمن علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت وفات جانگداز پیامبراکرم(ص) و شهادت غریبانه امام حسن مجتبی(ع) و به همت هیات شهدای گمنام در حسینیه بیت الزهرا(س) برگزار شد، گفت: در صدر اسلام هدایت نشدن مردم بزرگترین آزار نسبت به پیامبراکرم(ص) بود.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم برای دلداری رسول‌خدا(ص) می‌فرماید: تو می‌خواهی خودت را نابود کنی از اینکه اینان ایمان نیاوردند، خودت را آزار نده، اگر ما می‌خواستیم آنان ایمان بیاورند چیزی از آسمان نازل می‌کردیم که گردنشان را از تواضع در برابر من خم شود بنابراین خودت را از بین نبر.

حجت الاسلام والمسلیمن پناهیان با بیان اینکه رمز موفقیت یک طلبه در امر تبلیغ رسیدگی و زندگی کردن در بین محرومان است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه سعی کنند طلاب را به مناطق محروم، خانه سالمندان و بهزیستی‌ها ببرند تا در این مراکز به تبلیغ دین بپردازند.

استاد حوزه علمیه ریشه اذیت شدن پیامبر(ص) را محبت ایشان نسبت به خلق بیان کرد و گفت: اذیت و عذاب مردم برای پیامبراکرم(ص) بسیار سخت بود، آن طلبه و بسیجی که همه دغدغه خود را متمرکز کرده تا عضو هیات علمی دانشگاه و یا فلان مرکز شود تا بتواند از این طریق به پایگاه و حقوقی دست یابد و به این فکر نمی‌کند که از این جایگاه در راستای کمک به محرومین و ارتقای ایمانش بهره ببرد گمراهی‌اش قطعی خواهد بود.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه ما باید از شدت مهربانی پیامبر(ص) نسبت به امت ایشان بسیار سخن بگوییم، اظهار داشت: متاسفانه در امور دینی کمتر به این مهم توجه شده برای همین برخی مردم ضد دین و بی دین می‌شوند امروز در کتاب‌ها درسی مطالب غلط نوشته نمی‌شود در حالی که برخی مطالب ثمری جز برداشت‌های ناصواب ندارد.

وی درباره جایگاه رسول خدا در دین، گفت: گویی دین امتحان بشر در رابطه با پیامبر(ص) است و ما بقی امور مانند نماز، روزه، حج و ... در فرع دین قرار دارد برای همین در صدر اسلام مهمترین تکلیف مسلمانان دفاع از شخص پیامبراکرم(ص) بود.

حجت الاسلام والمسلیمن پناهیان با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس با دشمن میهن جنگیدیم، تصریح کرد: در صدر اسلام دشمنان با مسلمانان کاری نداشتند آنها می‌گفتند پیامبر(ص) را به ما تحویل دهید زیرا رابطه ما نباید با یکدیگر بهم بخورد بنابراین همه دعواها و کشمکش‌ها آن زمان بر سر پیامبر(ص) بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اذیت پیامبر(ص) آزار دادن خداوند متعال است، بیان داشت: خداوند لعنت می‌کند آن افرادی را که پیامبراکرم(ص) را مورد آزار و اذیت قرار ‌می‌دهند آنان هرگز عاقبت بخیر نمی‌شوند، آزار به پیامبر(ص) توهین به ایشان و حکم این توهین اعدام است، امام راحل نیز براساس همین امر حکم سلمان رشدی را صادر کردند.

وی در پایان با بیان اینکه حرمت و جایگاه پیامبر(ص) جایگاه خاصی است، خاطر نشان کرد: مشکل احترام به پیامبر(ص) بیشتر این بود که ایشان احترام به خودش را فقط نمی‌خواستند بلکه احترام خودش را به احترام گذاشتن به اهل بیت(ص) وصل می‌کردند./813/پ201/ب1

ارسال نظرات