۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۳۸۶۵۷
حجت الاسلام والمسلمین اخوان:

اسراف از عوامل مهم در افزایش فقر به شمار می‌رود

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه مدیریت زندگی براساس دستورات دینی یک هنر است، گفت: این هنر است که انسان بتواند درباره زندگی خودش تدبیر داشته باشد و بتواند دیگران را در زندگی خود شریک کند امروز اسراف یکی ار عوامل مهم در رشد فقر به شمار می‌رود.
آیت الله اخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اخوان مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم صفر در مسجد شهید بهشتی(ره) برگزار شد، گفت: سه امر از نشانه‌های ایمان است.

وی افزود نخست آگاهی نسبت به دین، صبر در مقابل مشکلات و مصائب و دیگری پرهیز از معصیت است بنابراین اگر این سه جزء در وجود انسان ناقص باشد نشان می‌دهد ایمان انسان نقص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اخوان با بیان اینکه اسلام دین بسیار آسانی است، ابراز کرد: انسان دیندار هرگز خود را در مسائل دینی به مشقت نمی‌اندازد و به گونه‌ای رفتار نمی‌کند که خود را به عسر و حرج بیاندازد روایت است انسان باید از مشاغلی که او را به عسر و حرج می‌اندازد تا جایی که امکان دارد پرهیز کند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: انسان در عبادت باید حد وسط را انتخاب کند و از عبادتی که در حد توانش نیست به جد پرهیز کند چرا که شارع مقدس نیز نمی‌پسندد انسان خودش را به سختی افکند.

وی با تاکید بر اینکه مال حرام انسان را به معصیت می‌اندازد، اظهار داشت: انسان باید مراقب کسب و درآمد خودش باشد همچنین دقت کند که مالش را چگونه و در کدام مسیر به مصرف می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین اخوان اضافه کرد: خوردن مال حرام سبب می‌شود انسان به گناه و آلودگی روی بیاورد بنابراین انسان باید معیشت خود را اندازه گیری کند که مبادا به حرام آلوده شود.

این استاد حوزه علمیه کمک و دستگیری از فقرا را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: در اسلام دستگیری و کمک به فقرا بسیار توصیه شده بنابراین انسان اگر بتواند از دست رنج خودش برای فقرا سهمی قرار دهد اجر و پاداش فراوانی از خداوند دریافت خواهد کرد، همچنین افراد در کنار کسب و کار حلال نباید از فراگیری علوم دینی مورد نیاز خود غافل شوند، کاسبان قدیم در کنار کسب و تجارت پای منابر به تقویت و فراگیری علوم دینی خود می‌پرداختند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: مدیریت زندگی براساس دستورات دینی یک هنر است، این هنر است که انسان بتواند درباره زندگی خودش تدبیر داشته باشد و بتواند دیگران را در زندگی خود شریک کند امروز اسراف یکی ار عوامل مهم در رشد فقر به شمار می‌رود.

وی در پایان با بیان اینکه انسان باید در کسب مال و ثروت میانه رو باشد، خاطر نشان کرد: انسان باید اهل کسب حلال باشد و از اسراف و خساست نیز بپرهیزد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات