۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۳۸۶۹۳

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

میزبانی از محافل قرآنی در شب شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی، آماده باش گروه‌های پزشکی دارالشفاء امام رضا(ع) و جهادگران دانشگاه رضوی برای اعزام به مناطق زلزله‌ و تشرف زائران پیاده سیستانی به حرم رضوی از مهمترین عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
حرم رضوی

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن 30 صفر و شب شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) محفل انس با قرآن با حضور زائران عزادار در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این محفل قرآنی از ساعت 22:30 تا 24 در رواق امام خمینی(ره) در مطهر رضوی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این محفل نورانی مصطفی یزدانی، سینا فتحی و حمید شاکرنژاد قاریان ملی و بین المللی آستان قدس رضوی به تلاوت آیات کلام الله وحی می‌پردازند. همچنین در ادامه گروه تواشیح مرسلات به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

شجاع ادامه داد: همچنین در شب شهادت ولی نعمتمان علی بن موسی الرضا(ع) محفل انس با قرآن کریم با حضور زائران عزادار و قرائت قاریان برتر ملی و بین المللی از ساعت 17:30 تا 19 در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شب شهادت امام مهربانی‌ آیین خطبه‌خوانی با حضور پرشور خادمان، علما، مسؤولان و خیل عظیم زائران بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این مراسم تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخن می‌پردازد.

آماده باش گروه‌های پزشکی دارالشفا امام رضا(ع) و جهادگران دانشگاه رضوی برای اعزام به مناطق زلزله‌

مصطفی خاکسار قهرودی، معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اظهار داشت: گروه‌های پزشکی دارالشفاء امام رضا(ع) و گروه‌های جهادی دانشگاه رضوی باش قرار دارند تا در صورت نیاز به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

وی افزود: هم اکنون گروه‌های خادم یار رضوی و جهادی این نهاد برای کمک به زلزله‌زدگان عازم استان کرمانشاه شده‌اند و در زمینه ‌عیادت از بیماران، توزیع مواد غذایی، آواربرداری، آبرسانی و دیگر خدمات به آسیب دیدگان خدمت می‌‌کنند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: دفاتر استانی آستان قدس رضوی در همه استان‌ها کمک‌های مردم را جمع‌آوری و برای رفع نیاز حادثه‌دیدگان به کرمانشاه ارسال می‌کند.

وی افزود: در 48 ساعت گذشته کمک‌‌های امدادی مردم خیر شامل مواد غذایی، آب معدنی، پتو، پوشاک و دیگر اقلام با 10 دستگاه خودرو به منطقه ارسال و بین آسیب دیدگان توزیع شد.

خاکسار قهرودی با اشاره به انتقال آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی به قصرشیرین گفت: این آشپزخانه که برای خدمت به زائران اربعین در مهران مستقر بود برای خدمت به مردم مناطق زلزله‌زده به قصرشیرین منتقل شده است و با تشکیل 2 گروه آشپزخانه‌‌ای در قصرشیرین و شهرستان سرپل‌ذهاب روزانه بیش از 70 هزار پرس غذای گرم تهیه و بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

 سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان از تشرف ۴۷۰ زائر زیارت اولی این استان به حرم مطهر رضوی خبر داد.

۴۷۰ زائر پیاده سیستانی به حرم رضوی مشرف شدند

دادخدا خدایار،سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ایام دهه پایانی ماه صفر 470 زائر عاشق و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به منظور شرکت در مراسم سوگواری و عزاداری شهادت علی بن موسی الرضا(ع) عازم سرزمین خورشید شدند.

وی با بیان اینکه این کاروان چهارشنبه 26 آبان ماه در قالب 11 دستگاه اتوبوس به مشهدالرضا(ع) حرکت کردند، بیان کرد: این کاروان با حضور در مشهدمقدس، مسیر ملک آباد تا حرم مطهر امام مهربانی‌ها را با پای پیاده طی کردند.

خدایار با اشاره به اینکه این کاروان به مدت 3 روز در زائرسرای امام رضا(ع) اقامت دارد، بیان کرد: کلیه تغذیه این کاروان با معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی است. همچنین این زائران در مدت اقامت خود در مشهد یک وعده میهمان مهمانسرای حضرت رضا(ع) شدند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این زائران با حضور در حرم مطهر امام رضا(ع)، افزون بر توفیق زیارت و تجدید عهد و پیمان با امام مهربانی‌ها از ویژه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی این آستان مقدس همچون عزاداری، سخنرانی، اقامه نماز جمعه، جماعت و ... بهره‌مند شدند.

وی ابراز کرد: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان به مناسبت شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) ویژه برنامه‌های مختلفی اعم از عیادت و سرکشی از بیماران، اهدای بسته‌های حمایتی به خانواده‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان محروم و نیازمند را استان برگزار می‌کند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین 2 هزار سبد غذایی به همت نیکوکاران و خیران بین خانواده های محروم و نیازمند استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: خادمیاران رضوی نیز در این ایام در قالب گروه‌های جهادی سلامت به مناطق محروم و حاشیه شهر زاهدان حضور یافته و به درمان بیماران نیازمند می‌پردازند./934/پ204/ب1

ارسال نظرات