۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۳۸۷۳۴
رییس اوقاف خرم آباد:

هفته وقف فرصتی برای ترویج این سنت حسنه است

رییس اوقاف و امور خیریه لرستان با اعلام برنامه های هفته وقف، گفت: به مناسبت هفته وقف برنامه هایی برای ترویج سنت حسنه وقف و احیای این فرهنگ برای رفع مشکلات جامعه برگزار می شود.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام فضل الله نجفی، رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم آباد، بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از وقف به عنوان چشمه جوشان یاد کرد و بیان داشت: اثرات و منفعت رقف تا روز قیامت باقی می ماند.

وی با بیان اینکه وقف برنامه بدون عیب و نقص اسلام برای تعادل اجتماعی در جامعه است، افزود: بیش از 850 نیت وقف در شهرستان خرم آباد ثبت شده است در سال جاری 18 سهیمه وقف داشته ایم که در شهرستان خرم آباد و چگنی ثبت شده است.

رییس اوقاف و امور خیریه خرم آباد به برنامه های هفته وقف اشاره و خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی و قف در قرآن، لبیک یا رسول الله در دو بقعه متبرکه استان، محفل انس با قرآن، بزرگداشت و عزاداری امام رضا(ع)، غبار روبی بقاع متبرکه و اهدای جهیزیه به عروس بی بضاعت از جمله برنامه های بزرگداشت دهه وقف است که در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام نجفی نواخته شدن زنگ وقف، نشست با موضوع وقف در قرآن و تجلیل از یاوران وقف در حرم زید بن علی(ع) خرم آباد از دیگر برنامه های هفته وقف عنوان کرد که در بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی در ادامه از برپایی خیمه های معرفت با هدف پاسخ گویی به سؤالات از دیگر برنامه های هفته وقف در شهرستان خرم آباد عنوان کرد و اظهار داشت: در این خیمه ها مبلغان با اجرای برنامه های تبلیغی به زائران در بقاع متبرکه خدمت می کنند.

رییس اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به آثار و برکات وقف برای رفع مشکلات مردم و جامعه خاطرنشان کرد: هدایت نیت واقفان و نهادینه سازی فرهنگ واقفان در رفع نیازهای جامعه است و مبلغان در این راستا فعالیتی چشمگیر دارند./9459/پ203/ب1

ارسال نظرات