۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۳۸۸۱۱
امام جمعه سراوان:

نقش تاریخ ساز «کتابخوانی» تبیین شود

حجت الاسلام بامری گفت: در طول تاریخ نقش کتاب در هدایت، رستگاری و پیشرفت علمی و فرهنگی انسان‌ها و جامعه بشری همواره مورد توجه بوده است.
حجت الاسلام مجتبی بامری، امام جمعه سراوان

حجت الاسلام مجتبی بامری، امام‌ جمعه سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به اهمیت کتاب‌خوانی در اسلام گفت: اهمیت کتاب‌خوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم(ص) از نوع کتاب بوده و اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شد با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم و علم بوده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ نقش کتاب در هدایت، رستگاری و پیشرفت علمی و فرهنگی انسان‌ها و جامعه بشری همواره مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام بامری با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تأکید کرد: فرهنگ کتاب‌خوانی باید در میان مردم به خصوص جوانان ترویج یابد.

امام‌ جمعه سراوان بیان‌ کرد: هفته کتاب ‌و ‌کتاب خوانی فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزی صحیح در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه است؛ زیرا ‌کتاب در میان ابزارهای ارتباطی امروزی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی در پایان با اشاره به کم‌رنگ بودن جایگاه مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور تصریح‌ کرد: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، همه آحاد مردم و ‌مسؤولان از جمله رسانه‌های جمعی نقش بسیار مهمی دارند./831/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات