۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۳۸۸۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولان کشور سیره رضوی را سرلوحه کار خود قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: مسؤولان و شخصیت های سیاسی کشور باید سیره امام رضا(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند و همواره در خدمت مردم باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی در شامگاه روز شنبه در مراسم سوگواری دهه آخر صفر در حسینیه مرحوم آیت الله سید جواد خامنه ای در مشهد، با اشاره به زندگی امام رضا(ع) و شخصیت ایشان اظهار کرد: ایشان در دوران خلافت شش خلیفه از جمله منصور دوانقی، هادی عباسی، مهدی عباسی، هارون الرشید، محمد امین و مأمون زندگی کردند اما سخت ترین دوران امام رضا(ع) در زمان خلافت هارون الرشید بود که این دوران زمان سختی برای ایشان و پدر بزرگوارشان  امام کاظم(ع) بود.

وی با اشاره به شخصیت امام رضا(ع) افزود: ایشان در سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند و در آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در سن ۵۵ سالگی به شهادت رسیدند، دوران امامت ایشان ۲۰ سال بوده است.

امام رضا(ع) عالم ترین فرد در زمانه خودشان بودند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا(ع) دارای ویژگی و شخصیت علمی ممتازی در جهان اسلام بودند. هرگاه علمای مسلمان و غیر مسلمان چیزی را نمی دانستند از محضر حضرت بهره می بردند و ایشان بیش از ۱۸ هزار مسئله را در طول عمر بابرکتشان پاسخ دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی اظهار کرد: مأمون بیش از ۳۶ هزار عالم مسلمان و غیر مسلمان را مورد مطالعه قرار داده بود و به گفته خودش امام رضا(ع) فردی عالم، باتقوا و دانشمند زمان خودش بوده است.

وی به هویت علمی در بین مسلمانان اشاره کردو گفت: یکی از فضلیت هایی که امام رضا برای جامعه اسلامی به آن اهتمام ویژه ای  داشتند حفظ عظمت و هویت علمی مسلمانان بود.

مسؤولان از هویت ملی و دینی کشور حراست کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز هم مهم ترین اصل برای کشور حفظ هویت علمی و اسلامی  است، اگر این هویت را از دست بدهیم زیر دست کشورهای دیگر خواهیم رفت و به نوعی غربی ها بر ما مسلط می شوند و ما رشد نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی اظهار کرد: اینکه برخی افراد می گویند ما چیزی نیستیم و توانایی انجام برخی کارها را در کشور نداریم نوعی چراغ سبز به کشورهای غربی است.

وی به بحث ملی شدن نفت در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی بحث ملی شدن نفت در ایران مطرح شد نخست وزیر وقت رزم آرا گفت مردم ایران تنها می توانند لوله لند درست کنند؛ در صورتی که نه تنها صنعت نفت ملی شد بلکه امروز ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای در دنیا مطرح است.

لزوم هویت بخشی خانواده ها به فرزندانشان

نماینده مجلس خبرگان رهبری به ضرورت هویت بخشی خانواده ها نسبت به فرزندان اشاره کرد و افزود: باید پدرها و مادرها به فرزندان خود شخصیت و هویت بدهند. نباید به آنها گفته شود بی عرضه و ناتوان هستید چون اگر شما آنان را تحقیر و بی شخصیت کنید دیگر انتظاری از جامعه و دیگران نسبت به فرزندانمان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی اظهار کرد: نباید مسؤولان و سیاستمداران اجازه بدهند هویت مذهبی و ملی ما از بین برود، اسلام برترین دین است  و هیچ دینی نسبت به آن برتر نیست، این دیدگاه باعث رشد انسان می شود.

وی با اشاره به دو آسیب پیش روی انسان در این زمینه گفت: دو صفت در مقابل هر انسانی وجود دارد یکی خود بینی، تکبر، غرور که فرد خودش را نسبت به دیگران برتر می داند و دیگری صفت خود کم بینی و عدم اعتماد به نفس است که فرد جرأت انجام هیچ کاری را ندارد. امروز در دنیا ملتی به پیشرفت و موفقیت دست می یابد که تحقیر نشده باشد.

دفاع مقدس و دفاع از حرم دو مصداق حفظ هویت ملی بودند

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی به دو حادثه تاریخی در کشور اشاره کرد و افزود: در شهریور سال ۱۳۲۰ انگلستان و روسیه کشورمان را ظرف چند روز اشغال کردند و حتی برخی از مسؤولان وقت با لباس زنانه از کشور فرار کردند اما در مقابل این بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما هشت سال با دست خالی جلوی تمام دنیا ایستاد و علت این امر هم بخاطر هویت و شخصیتی بود که انقلاب و امام راحل به مردم داده بودند.

وی اظهار کرد: امروز مدافعان حرم در سوریه و عراق با غیرت و توان خود توانسته اند داعش را از بین ببرند این امر بخاطر شخصیت اسلامی و شیعی آنان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در زمان امام رضا(ع) نوع تفکر و شخصیت جامعه اسلامی به سمت از خود بیگانگی و به نوعی غرب زدگی رفته بود و از همین رو حضرت با بینش امامت خود توانستند حیثیت علمی و هویت جهان اسلام را در جامعه احیا کنند.

مسؤولان کشور سیره رضوی را سرلوحه کار خود قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی تصریح کرد: علم امام همواره به صورت یک اعجاز در جامعه می درخشید، در آن زمان اگرچه از لحاظ سیاسی امام رضا(ع) به عنوان ولیعهد و در جایگاه دوم کشور بودند اما از لحاظ علمی حضرت شخص اول در جامعه اسلامی به شمار می آمدند.

وی اظهار کرد: امام رضا(ع) همیشه با مردم با روی باز سخن می گفتند و همواره درب منزل ایشان بر روی مردم باز بود، حتی حضرت غذا را با غلامان خود می خوردند. مسؤولان و شخصیت های سیاسی کشور باید این سیره امام رضا(ع) را سرلوحه خود قرار دهند و همواره در خدمت مردم باشند. سیاستمداران ما باید از امام رضا(ع) درس یاد بگیرند و ایشان را الگو و اسوه خود بدانند و در همه حال پیرو حضرت باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما برخی افراد به دنبال تجمل گرایی و رفاه هستند و می خواهند خود را برتر از دیگران بدانند در صورتی که این امر کار ناشایست و خلاف شریعت دینی ماست./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات