۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۳۸۸۷۱
مدیر مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک:

فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی باید در جامعه اسلامی گسترش یابد

مدیرمدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک با بیان اینکه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی باید در جامعه اسلامی گسترش یابد، گفت: جامعه امروز گرفتار نویسندگانی است که بدون وقفه و به هر قیمتی کتاب تألیف می کنند.
 فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی باید در جامعه اسلامی گسترش یابد

حجت الاسلام علیرضا اسفندیاری مدیر مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی باید در جامعه اسلامی گسترش یابد، گفت: جامعه امروز گرفتار نویسندگانی است که بدون وقفه و به هر قیمتی کتاب تألیف می کنند.

 عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک با بیان این که عوامل متعددی در کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور نقش دارند، بیان کرد: با توجه به بحران اقتصادی موجود، مردم به دنبال فضای کسب و کار زندگی و به دست آوردن درآمد هستند، لذا کمتر فرصت خواندن کتاب دارند.

حجت الاسلام  اسفندیاری با بیان این که گرایشات اکثریت مردم مادی شده است، گفت: اکثریت مردم در فضای کتابخوانی نبوده، انگیزه های مطالعه در آنان وجود نداشته و خواص مسؤولیت های کتابخوانی را بر عهده نمی گیرند.

هزینه بالا کتاب و غیر دسترس بودن کتابخانه ها

مدیر مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک ادامه داد: امروزه هزینه های خرید کتاب، گران است و مراکز مطالعه عمومی و کتابخانه ها در دسترس عموم مردم نیست.

حجت الاسلام  اسفندیاری افزود: دولت موظف است با شناسایی مکان های مناسب، کتابخانه هایی که در دسترس تمام مردم بوده را بسازد و دارای کتاب های مفید و مورد نیاز روز جامعه باشد.

مدیر مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک اظهار داشت: امروزه تفکیک و جداسازی کتاب های خوب و با کیفیت، از کتب بد و ضعیف دشوار است و باید برای افزایش محتوای کتاب ها در تمامی حوزه ها تلاش شود.

دوره نوشتن کتاب های قطور تمام شده است

وی اضافه کرد: اکنون باید علاوه بر تامین محتوای مناسب برای کتب، ممیزی جدی محتوایی بدون گرایش های سیاسی نیز موجود باشد، تا سبب چاپ کتبی مفید شوند.

حجت الاسلام  اسفندیاری تاکید کرد: نویسندگان کتب در حوزه های مختلف باید با مطالعات گسترده، به مطالبی که قرار است در آن زمینه کتاب بنویسند مسلط بوده و قلم توانایی برای بیان و شرح موضوع داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک با بیان اینکه دوره نوشتن کتاب های قطور تمام شده است، گفت: کتاب هایی با صفحات زیاد و دارای جملات و مطالب تکراری خسته کننده هستند و نسل امروز باید کتاب هایی خلاصه و جیبی را انتشار داده و برای مطالعه در دسترس عموم قرار دهد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات