۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۳۸۸۷۴
استاد اخلاق حوزه علمیه:

تکامل و تعالی معنوی انسان در سایه ولایت است

حجت الاسلام سلامتی با بیان اینکه تکامل دین به برکت ولایت است، گفت: هر چه انسان به ولایت قرب یابد به همان میزان به تعالی و تکامل معنوی دست خواهد یافت.
حجت الاسلام سلامتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، استاد اخلاق حوزه علمیه امروز در جمع عزاداران سالروز شهادت امام هشتم(ع) در مسجد جنرال، با اشاره به آیه  اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ، اظهار داشتسر این تکامل همین امر ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: قبول تمام اعمال دائر مدار قرب به ولایت است، چرا که هر میزان به ولایت نزدیک شویم به تکامل نزدیک حواهیم شد و هر چه دور تر شویم از مدار تکامل و تعالی روحی دور خواهیم شد.

این استاد حوزه علمیه ارومیه افزود: اگر انسان با نور الهی، حکمت الهی و سراج الهی ارتباط برقرار کند و توسل کرده و به حرم نورانیش مشرف شود انسان به چه مقاماتی دست خواهد یافت؟ تشرف به حرم شریف ائمه اطهار(ع) توفیق بزرگی در مسیر تعالی معنوی است.

وی ادامه داد: عظمت جایگاه زیارت به عظمت جایگاه مزور است، در روایات وارد شده است که هر کس امام رضا(ع) را با معرفتی در حقش زیارت کند برابر با هزاران حج است که این نشان از عظمت زیارت علی بن موسی الرضا(ع) است.

حجت الاسلام سلامتی با بیان اینکه اگر انسان با حق معرفت علی بن موسی الرضا(ع) به زیارت امام هشتم برود گناهان و معاصی او بخشیده شده است، ابراز داشت: هر کس امام رضا(ع) را به عنوان امام معصوم قبول کرده است او شیعه اثنی عشری است.

وی افزود: تا زمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شیعه به فرقه های مختلف و بسیاری تقسیم شده است اما هر کس امامت امام هشتم را قبول کرده است او شیعه اثنی عشری است و این همان سر عبارت «انا من شروطها» در ادامه نقل روایت سلسله الذهب از سوی وجود مبارک امام هشتم است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: کثرت عبادت به معنای تفکر در امر الهی و مخلوقات است تا بینش خاصی نسبت به عالم پیدا کند، هر قدر انسان در امر الهی تفکر کند به خداوند نزدیک می شود و با این نزدیکی روح توحیدی در انسان نقش می بندد و اگر روح توحیدی در وجود انسان حاصل شد خدا را در همه جا حاضر خواهد دید.

وی خاطرنشان کرد: تفکر در امر الهی و سیر در معرفت معبود، آثارش مستقیم در نماز انسان دیده خواهد شد، نماز انسانی که توأم با توحید و معرفت باشد، هیچ گاه اجازه معصیت نخواهد داد، این در سایه کثرت تفکر است که در نتیجه تمام این امور تشرف انسان به بارگاه معصوم را توأم با معرفت خواهد کرد./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات