۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۳۸۹۱۴
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

ربیع الاول باید بهار وحدت و همبستگی امت اسلامی باشد

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، از ماه ربیع الاول به عنوان فرصتی برای وحدت و همبستگی بیشتر امت اسلامی یاد کرد و گفت: در شرایطی که امروز جبهه مقاومت در برابر توطئه های دشمنان پیروز شده، امت اسلامی باید تلاش کنند تا وحدت و همبستگی میان آنها بیشتر تقویت شود.
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، این ماه را ماه بارش خیرات و رحمت الهی بر سر بندگان مؤمن خداوند دانست.

وی با بیان این که آغاز ماه ربیع الاول یادآور هجرت نبی مرکم اسلام و شجاعت و جانفشانی نخستین امام شیعیان در شب لیله المبیت است، افزود: ربیع الاول ماه سرور و شادی اهل بیت(ع) است که امت پیامبر نیز باید این ماه ارزشمند را گرامی بدارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ربیع الاول بهار زندگی است، خاطرنشان کرد: در این ماه پر فضیلت نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) ولادت یافتند که این ولادت سرآغاز همه برکاتی که خداوند متعال به بشریت عنایت کرده است.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که امروز امت اسلام با ره توشه حسینی به استقبال ماهی می روند که سرشار از برکات الهی است، تصریح کرد: رفتار، اعمال و کردار ما در این ماه پرفیض باید به گونه ای باشد تا بتوانیم نهایت بهره معنوی را رحمت الهی در این ماه ببریم.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که میلاد برترین و با ارزش ترین انسان ها و شایسته ترین بندگان خدا در ماه ربیع الاول است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم همان طور که پس از دو ماه عزاداری برای سیدالشهدا به عطر حسینی معطر شده ایم به استقبال این ماه پرفیض و برکت الهی برویم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين كه آثار رحمت الهی در ماه ربيع الاول هويدا مي شود، گفت: در ماه ربيع‌الاول، ذخاير، برکات و نورهاى زيباي خداوند بر زمين فرود مي‌آيد، زيرا ميلاد رسول خدا(ص) در اين ماه بوده و مى‌توان ادعا کرد از اول آفرينش زمين، رحمتى مانند آن بر زمين فرود نيامده است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که ماه ربیع الاول بهار همه ماه است، تصریح کرد: در اين ماه که ماه شادی اهل بیت(ع) است برکات الهی بر زمین فرود می آید و باید تلاش کنیم در این ماه پرفیض ارزش های معنوی را بیشتر در خود تقویت کنیم.

حجت الاسلام خوبانی به آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در ماه ربیع الاول اشاره کرد و با بیان این که باید آغاز امامت حضرت حیاتی دوباره برای شیعیان است، تصریح کرد: این آغاز امامت نقطه عطفی بر شروع نهضت و قیام جهانی عدالت بر پایه حکومت صالحان بر روی زمین است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آغاز امامت حضرت ولیعصر(ع) در نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که گل های عدل، ایمان، عزت، عدالت و ایثار در جامعه بشری می روید، افزود: این روز ارزشمند نوید بخش زندگی آرمانی بشر خواهد بود.

حجت الاسلام خوبانی همچنین از ماه ربیع الاول به عنوان فرصتی برای وحدت و همبستگی بیشتر امت اسلامی یاد کرد و گفت: در شرایطی که امروز جبهه مقاومت در برابر توطئه های دشمنان پیروز شده، امت اسلامی باید تلاش کنند تا وحدت و همبستگی میان آنها بیشتر تقویت شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهربا بیان این که آغاز ماه ربیع الاول باید پایان هر گونه تفرقه و اختلاف میان مسلمانان جهان باشد، خاطرنشان کرد: در این ماه پر فیض الهی امت اسلامی باید برای گسترش اسلام ناب محمدی تلاش کنند و از حاشیه ها به شدت پرهیز کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تفرقه همواره به ضرر امت اسلامی تمام شده است، افزود: اختلاف میان مسلمانان تنها راه نفوذ دشمن به کشورهای اسلامی را هموار خواهد کرد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که ربیع الاول باید بهار وحدت و همبستگی میان امت اسلامی برای نابودی دشمنان و بدخواهان اسلام ناب باشد، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای منطقه به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای تلاش کنند تا دست اجانت و دشمنان از ممالک اسلامی کوتاه شود و این وحدت اسلامی می تواند از ماه ربیع که مصادف شده با شکست تروریست های تکفیری آغاز شود.

وی با تأکید براین که امروز امت اسلامی برای دور ماندن از توطئه دشمنان باید به ریسمان الهی چنگ بزنند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام قرآن و اهل بیت(ع) را دو امانت مهم پس از خود معرفی کردند که امروز مسلمانان باید به آنها تکیه کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر یک رویدادهای مهم ماه ربیع الاول برای امت اسلامی خیر و برکت بزرگی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اگر لایق باشیم و ارزش های معنوی و الهی ماه ربیع الاول را به خوبی درک کنیم می توانیم به کمال و رستگاری دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که امت اسلامی نباید تنها شعار پیروی از سیره نبوی را سر دهند بلکه در عمل نیز باید ادامه دهنده همان سیره و روش باشند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام به عنوان شمع جمع آفرینش و محور محبت همه مسلمانان جهان، چراغ تابانی است كه مسير سعادت و خوشبختی واقعی را به روی انسان‌های طالب سعادت باز می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ماه ربیع الاول باید ماه نزدیکی قلوب همه مسلمانان جهان به یکدیگر باشد، خاطرنشان کرد: در داخل کشور نیز باید همزمان با آغاز این ماه پر فیض کدورت ها و دلخوری ها کنار رود و همه برای عزت و آبادانی ایران اسلامی دست به دست هم دهند.

وی با تأکید براین که به طور حتم فرا رسيدن ماه سراسر نور ربيع الاول براي مسلمانان فرح بخش و براي شيعيان اميد بخش خواهد بود، بیان داشت: باید بهره گیری از معارف الهی این نور الهی را در سراسر زندگی خود ساری و جاری کنیم.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که در ماه ربیع الاول که ماه شادی اهل بیت(ع) است، امید و نشاط باید در کشور بیشتر شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور باید روند خدمت رسانی به مردم بیشتر تقویت کنند تا نشاط و پویانی در مردم بیشتر شود./۹۵۰/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات