۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۳۸۹۹۰
مدیرکل اوقاف لرستان:

سرمایه گذاری در موقوفات سبب اشتغال زایی پایدار در جامعه می شود

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان اینکه اشتغال زایی در رفع مشکلات اقتصادی کشور نقش آفرین است، گفت: نهاد اوقاف لرستان با سرمایه گذاری در عرصه وقف و در کنار حفظ نیت واقفان، در عرصه اشتغال زایی اقدامات مؤثری را انجام داده است.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، ظهر امروز در همایش وقف و رسانه که در خانه معلم لرستان برگزار شد، گفت: هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه بسیاری از مشکلات کشور را برطرف می سازد.

وی با بیان اینکه اگر وقف متناسب با مسائل روز اجتماع ایجاد شود، در رفع مشکلات و نیازهای مردم اقدامات مناسبی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در این راستا مبلغان اعزامی تلاش فراوانی انجام می دهند تا در کنار احیای فرهنگ وقف نیت واقف را به سمت نیازهای جامعه هدایت کنند.

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه اظهار داشت: اصحاب رسانه و خبرگزاری ها نیز می توانند در هدایت و حضور واقفان به عرصه های مختلف نقش آفرین باشند و در برطرف سازی نیازهای جامعه ایفای نقش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آبادانی و حفاظت از موقوفات مهم ترین هدف مدیریت آنها است، افزود: با مدیریت صحیح موقوفات تلاش می شود در عرصه محرومیت زدایی و اشتغال زایی به خوبی ایفای نقش کرد.

حجت الاسلام خاکباز از سرمایه گذاری در عرصه وقف یاد کرد و گفت: این مهم منجر به اشتغال زایی شده و در این راستا نیت واقف و ماهیت موقوفه نیز حفظ شده است.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار نیرو در امامزادگان و مساجد لرستان عنوان داشت: این افراد به صورت ثابت مشغول فعالیت هستند و امسال نیز برای ۴۰ خانوار با بهره برداری از موقوفات اشتغال زایی شده است.

مدیرکل اوقاف لرستان ساخت و راه اندازی پاساژهای تجاری و مسکونی را از جمله مواردی عنوان کرد که در راستای اشتغال زایی و محرومیت زدایی صورت گرفته شده است./۹۴۵۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات