۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۳۹۰۱۲
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

تبیین و ترویج فرهنگ وقف مهم ترین اولویت برنامه تبلیغی مبلغان است

معاون فرهنگی اوقاف لرستان گفت: تبیین و ترویج فرهنگ وقف و احیای وقف های جدید مهم ترین اولویت برنامه تبلیغی مبلغان در کنار دیگر برنامه های تبلیغی آنان قرار دارد.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، ظهر امروز در برگزاری همایش وقف و رسانه که در جمع خبرنگاران در خانه معلم استان برگزار شد، گفت: رسانه ها یاری گر اوقاف در عرصه ترویج و تبیین فرهنگ وقف هستند.

وی با تأکید بر ضرورت احیا و ترویج فرهنگ وقف برای رشد و پیشرفت جامعه و رفع مشکلات در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عنوان داشت: با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها می توان در انعکاس نیازهای جامعه و حضور واقفان نقش آفرین شد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه امروزه در عرصه های فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و حوزه های علمیه نیاز به حضور پر رنگ واقفان هستیم، اظهار داشت: با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها در انعکاس اخبار باید بصیرت بخشی شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از وجود 800 نوع نیت واقف در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: درآمد موقوفات بر اساس نوع نیت واقف هزینه می شود در این راستا ضروری است نیت واقفان را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد.

وی از رسانه ها به عنوان یاری رسان وقف یاد کرد و گفت: با بهره مندی از ظرفیت تبلیغی مبلغان و رسانه ها می توان گام های مؤثری در ارتقا و تقویت فرهنگ وقف برداشته شود و با هدایت نیت واقفان بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شود.

حجت الاسلام عباس زاده ابراز امیدواری کرد که با هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه و احیای وقف های جدید بتوان در حوزه اجتماعی وقف نقش آفرین شد.

وی با اشاره به وجود 88 بقعه متبرکه در استان لرستان بیان داشت: در طول سال همواره به مناسبت های مذهبی مختلف مبلغان بومی و غیربومی در بقاع متبرکه اعزام می شوند و در جمع زوار به تبلیغ و اجرای برنامه های دینی می پردازند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان یادآور شد: تبیین و ترویج فرهنگ وقف و احیای وقف های جدید مهم ترین اولویت برنامه تبلیغی مبلغان در کنار دیگر برنامه های تبلیغی آنان قرار دارد./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات