۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۳۹۰۳۹
واعظی:

سیستم دفاعی و موشكی ما به هیچ وجه قابل مذاكره نیست

رییس دفتر رییس جمهور در خصوص مذاكرات موشكی ایران با طرف خارجی گفت: ما بارها اعلام كردیم ما در مورد سیستم موشكی خود و در ارتباط با توان دفاعی كشور با كسی مذاكره نمی كنیم.
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه مراسم ترحیم پدر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در جمع خبرنگاران در مورد بیانات رهبری مبنی بر توقع بیشتر ایشان از خدمات پایین در كرمانشاه گفت: از همان روزهای ابتدایی این اتفاق شخص رییس جمهور و دولت همه ی توان خود را در جهت ارائه كمك به زلزله زدگان و خانواده های عزیز كرمانشاهی به كار گرفتند.

وی ادامه داد: به دنبال مطلبی كه مقام معظم رهبری فرمودند حتما ما تلاش خود را هم در تهران و هم سایر استان ها مضاعف می كنیم، تلاش ما براین است كه هم رضایت رهبری و هم زلزله زدگان جلب شود تا بتوانیم به وظیفه ملی و دینی خود عمل كرده باشیم.

واعظی در خصوص فروپاشی آخرین پایگاه داعش نیز تاكید كرد: كار بسیار بزرگی رخ داد و اینكه این همه داعش مورد حمایت كشورهای مختلف به خصوص برخی كشورهای منطقه همچون عربستان قرار گرفت به خاطر این بود كه در منطقه حكومتی همچون اسراییل تشكیل بدهند كه مزاحم ایران وشیعه باشد.

رییس دفتر رییس جمهور یادآور شد: برای فروپاشی داعش كار بزرگی صورت گرفت به خصوص مدافعین حرم و عزیزانی كه در سپاه پاسداران انصافا كار بزرگی را انجام دادند كه نه حریم ایران بلكه امنیت منطقه را متضمن شدند و به نظر بنده این كار بزرگی بود كه رخ داد و قول سردار سلیمانی مبنب بر اینكه داعش تا سه ماه آینده ریش كن می شود محقق شد و این نشان از قوت سپاه، رهبری و نظام ما است و همه ی دولت هم به دنبال كمك به كشورهای اسلامی هستند كه نیازمند كمك می باشند.

وی درباره استفاده از معاونین بازنشسته وزراء در مناضب مختلف نیز افزود: این موضوع باید بررسی شور و بنده ببینم براساس قانون در گذشته هییت دولت این افراد را هم طراز مقامات تصویب كرده آنگاه می توان گفت از این افراد می توان استاده كرد و اگر هم طراز تلقی نشده نمی توان استفاده كرد.

رییس دفتر رییس جمهور در مورد بحث تغییرات در دفتر رییس جمهور تصریح كرد: این تغییرات خوب بوده و طبیعی است كه ما الان در شرایطی از منطقه و كشور به سر می بریم كه نیازمند تقویت بخش سیاسی دفتر رییس جمهوری بوده و اینكه آقای ابوطالبی و تخت روانچی منصوب شدند می تواند به هم افزایی بیشتر كمك كند.

واعظی در راستای واكنش دولت به ویدئو آقای حقانیان گفت: خود ایشان اعلام كردند كه سخنان بنده در یك محفل خصوصی بین دوستان بوده و فكر هم نمی كردند این صحبت بخواهد ضبط و پخش شود، امروز مردم  نیز در محافل عمومی راجب هركسی به شكل عمومی تری حرف می زنند.

وی ادامه داد: آقای حقانیان نیز این ادب را داشتند كه بلافاصله بعد از پخش این ویدئو اعلام كردند که این بحث خصوصی بوده و من به هیچ وجه قصد توهین نداشتم، بلاخره در كشور خوب است كه همه به یكدیگر احترام بگذارند و به نظر ما این بحث تمام شده است و نباید پیگیر این كار باشیم.

رییس دفتر رییس جمهور در خصوص مذاكرات موشكی ایران با طرف خارجی خود نیز خاطرنشان كرد: ما بارها اعلام كردیم ما در مورد سیستم موشكی خود و در ارتباط با توان دفاعی كشور با كسی مذاكره نمی كنیم، ما فكر می كنیم اینها موضوعاتی است كه مربوط به داخل كشور است و اینكه كشورهای مختلف در ملاقات ها با ما مذاكره می كنند تنها سوالاتی است كه بین طرفین رد و بدل می شود و این به معنای تایید یا رد چیزی نیست.

واعظی بیان كرد: این موضوع فقط به ایران اختصاص ندارد، در ملاقات های متعددی كه در سراسر دنیا انجام می شود دو كشور دیدگاه های خود را بیان می كنند و سوالات و پاسخ هایی رد و بدل می شود، اما آنچه علنی و در بالاترین سطح ما اعلام كردیم این است كه توان نظامی ایران قابل مذاكره با هیچ كشوری نیست.

وی در خصوص نشست بین سه كشور ایران، تركیه و روسیه نیز اضافه كرد: این نشست در پیرامون اتفاقات سوریه خواهد بود، نحوه مبارزه كردن با داعش در این جلسه مطرح خواهد شد و الان كه به اتمام این دوره عملیات میدانی رسیدیم سوریه باید سامان پیدا كند.

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: این اجلاس در سطح سران انجام می شود و از این رو حائز اهمیت است و نتیجه و بیانیه ای كه در این اجلاس صادر خواهد شد مقدمه ای خواهد بود برای گام های بعدی كه ممكن است بین سه كشور اتفاق بیافتد.

واعظی در مورد پیشنهاد ایران در این اجلاس گفت: ما بدنبال این هستیم كه مردم سوریه برای آینده خود خودشان تصمیم بگیرند./۸۱۶/۲۰۱/ص

ارسال نظرات