۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۳۹۱۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وحدت شیعه و سنی موضوع اساسی و اعتقادی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه وحدت بحث تاکتیکی نیست بلکه موضوعی اساسی و اعتقادی است، گفت: انقلاب اسلامی با وحدت شکل گرفت و با وحدت تداوم یافت و دفاع مقدس و دفاع از حرم هم با وحدت محقق شد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه هماهنگی هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت بحث تاکتیکی نیست بلکه موضوعی اساسی و اعتقادی است.

وی افزود: یکی از شاهکارهای امام راحل اتحاد و انسجامی بود که در ایران و سرتاسر کشورهای اسلامی پایه‌ریزی و اجرایی کرد؛ زیرا امام خمینی (ره) درزمینهٔ وحدت هم طراح و هم مجری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این یادگار امام و نگاه حکیمانه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب تثبیت و گسترش یافت تا جایی که رهبری فتوا دادند حرام است کسی به مقدسات اهل سنت توهین کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: هفته وحدت موضوعی تشریفاتی نیست بلکه موضوعی برخاسته از متن انقلاب اسلامی است؛ چراکه این انقلاب با وحدت شکل گرفت و با وحدت تداوم یافت و دفاع مقدس و دفاع از حرم هم با وحدت محقق شد.

وی اضافه کرد: جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای منطقه هم یک نوع وحدت و انسجام بین اهل سنت و شیعه بود که این‌ها همه جزء برکات وحدت در این چهار دهه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه وظیفه امروز ما هم حفظ و تقویت وحدت با حساسیت بیشتر است، افزود: امروز شیطان‌ها و شیطنت‌ها فراوان شده‌اند؛ ازاین‌رو باید هوشیاری ما درزمینهٔ وحدت هم افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی درزمینهٔ اختلاف‌ها و افتراق‌ها تأثیرگذاری زیادی دارد، ادامه داد: با توجه به این هجمه‌ها نباید بگذاریم یکپارچگی امت اسلام مورد هجمه مستکبران قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: یک عامل پیروزی و ثبات کشور ما وحدت است و در آینده هم این‌گونه خواهد بود.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌ عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات