۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۳۹۱۵۲
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی:

وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است، گفت: ایجاد وقف و موقوفات برای تولید علم و فناوری عاملی برای مبارزه با مشکلات موجود در کشور به شمار می‌رود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در مراسم اهدا و اعطای جایزه ملی وقف که با حضور مسؤولان کشوری، علمی و فرهنگی کشور در تالار سوره مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: در همه دوران‌ها ما شاهد انسان‌های بزرگ و نخبه‌ای هستیم که در خدمت به مردم از هیچ کار خیری کوتاهی نکردند.

وی افزود: مرحوم حسینعلی البرز از خیرانی بود که تنها به فکر خود نبوده و در اندیشه خدمت به مردم عمر خود را سپری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدی درخصوص اهمیت انعکاس و اطلاع‌رسانی خدمات وقت و موقوفات، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ اطلاع رسانی درباره اعمال نیکو مانند صدقه و زکات توصیه شده است بر همین اساس باید بگوییم که ما امروز شش هزار و 800 موقوفه علمی، فرهنگی و پژوهشی در کشور داریم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه وقف را مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: فرهنگ دینی ما به وقف بسیار توجه دارد.

وی انعکاس رسانه‌ای خدمات وقف، موقوفات و اقدامات گذشتگان را در ترویج این اقدام خداپسندانه بسیار مهم و ارزشمند بیان کرد و گفت: امروز بیش از 133 بیمارستان در سراسر کشور موقوفه بوده و به درمان بیماران مشغول هستند همچنین در تهران ما شاهد 30 بیمارستان وقفی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدی ادامه داد: اطلاع رسانی دقیق و صحیح از خدمات وقف سبب ترویج و تبلیغ این حکم الهی بوده و موجب اطمینان و گرایش مردم به این امر خداپسندانه در ساخت مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز ورزشی و ... می‌شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مرحوم حسینعلی البرز همه ثروت و دارایی خودش را به واسطه وقفی که انجام داد به همراه خود به سرای آخرت انتقال داد، گفت: امروز بخشی از ثواب دانشمندان و نخبگان علمی برگزیده بنیاد فرهنگی البرز به مرحوم البرز می‌رسد.

وی ایجاد وقف و موقوفات برای تولید علم و فناوری را عاملی برای مبارزه با مشکلات موجود در کشور بیان کرد و اظهار داشت: حمایت از نخبگان مهمترین عامل برای پیشرفت فناوری و افزایش علم در کشور به شمار می‎رود.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدی با استناد به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقای علم و فناوری در حوزه‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: ارتقای علم و فناوری ضامن رفع مشکلات کشور در ابعاد مختلف است./807/پ201/ب1

 

ارسال نظرات