۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۳۹۱۷۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

کاهش بزهکاری های اجتماعی در گرو توجه به کتاب و کتابخانه ها است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ضرورت پرداخت نیم درصد مطالبات نهاد کتابخانه ها از شهرداری، گفت: هزینه در حوزه کتابخانه ها، کتابداران و توسعه فضای کتابخانه ها سرعت حذف تخلفات اجتماعی و ناهنجاری ها را در پی دارد.
جوروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از مقام کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در کتابخانه مرکزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه سجده ملائکه بر آدم نتیجه علم آموزی است، خاطرنشان شد: پس از انفکاک نهاد کتابخانه ها از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد عملیاتی و توسعه ای در فعالیت کتابخانه گسترش یافت و هویت و ماهیت مستقلی نصیب کتابخانه ها و کتابداران شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به شوق و شور کتابداران در ارائه خدمات ابراز داشت: زمانی نگاه اداره ارشاد با توجه به وسعت کارها به نهاد کتابخانه ها چندان نبود به همین خاطر کتابخانه ها در سطح کل کشور دچار عقب ماندگی شدید شدند.

این مقام مسؤول با بیان  اینکه در ده سال آینده کتابخانه ها و مدیرانش باید با سرعت صد چندان به وضعیت مناسبی برسند، عنوان کرد: حقوق، مزایا و پاداش های در نظر گرفته شده برای کارکنان و کتابداران بسیار ناچیز است و حتی انجمن های کتابخانه ها که باید راهکارها و طرح های مختلفی برای توسعه کتابخانه ها ارائه دهد، چندان موفقیت آمیز عمل نکرد.

جوروند با ابراز تأسف از اینکه سهمیه نیم درصد کتابخانه ها از سوی شهرداری ها مورد توجه قرار نمی گیرد، عنوان داشت: کتابخانه ها چشم و امیدشان در فعالیت های مختلف به این نیم درصد است که با عدم پرداخت آن امروزه دچار مشکلات فراوانی شده اند.

وی از شهرداری های استان خواست تا نیم درصد مختص کتابخانه ها را پرداخت کنند و از حوزه کتاب حمایت جدی داشته باشند چرا که کتابخانه ها از سوی شهرداری ها تأسیس و مورد حمایت و مدیریت قرار گرفته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره اهمیت کتاب در حوزه دینی تصریح کرد: اهتمام ائمه اطهار و رسول خدا(ص) به کتاب و دانش که از کتابخانه ها سرچشمه می گیرد در خور توجه و تأمل است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه علی رغم فقر امکانات اما شاخص های استان در حال رشد است، افزود: برای راه اندازی کتابخانه در مناطق حاشیه ای اعتبار خاصی مدنظر قرار نگرفته است و در این باره ورود شهرداری در بحث احداث کتابخانه را خواستاریم.

جوروند با اشاره به غفلت صورت گرفته از تأثیر کتاب و کتابخوانی در کاهش بزهکاری های اجتماعی بیان داشت: هزینه در حوزه کتابخانه ها، کتابداران و توسعه فضای کتابخانه ها سرعت حذف تخلفات اجتماعی و ناهنجاری ها را در پی دارد./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات