۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۳۹۱۸۱
آیت الله طه محمدی تبیین کرد؛

آثار نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه اسلامی

امام جمعه همدان گفت: همگان باید زندگی سالم و بدون دغدغه ای داشته باشند و گرنه مرگ اقتصادی دچار جامعه خواهد شد و به دنبال آن مسائل دیگری را به دنبال خواهد داشت.
دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان دیدار طه محمدی با مسؤولان اوقاف همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در دیدار مدیرکل اوقاف استان همدان که ظهر امروز برگزار شد با اشاره به اهمیت وقف اظهار داشت: یکی از کارهای ارزشمند، حیاتی و ماندگار در اسلام  وقف به شمار می رود.

وی گفت: درباره وقف و برکات آن باید گفت که سازمان اوقاف عهده دار اموال موقوفه است، ثروت در اسلام و در حیات جامعه نقش خون در بدن انسان را دارد که اگر این مایع حیاتی در بدن فرد نباشد حیات او به خطر می افتد.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: دین اسلام به عنوان دین کامل در عالم، برنامه کافی و مناسبی را برای تقسیم ثروت های جهان ارائه داده است تا هیچ فقیری روی زمین نباشد.

وی در ادامه افزود: مال و ثروت در جامعه همانند خون در بدن است، خداوند جریان خون را به گونه ای طراحی کرده است که به همه سلول ها و مویرگ ها خون رسانی شود، چرخش مال و ثروت در میان مردم باید عادلانه باشد.

امام جمعه همدان گفت: همگان باید زندگی سالم و بدون دغدغه ای داشته باشند و گرنه مرگ اقتصادی دچار جامعه خواهد شد و به دنبال آن مسائل دیگری را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اهمیت مال و ثروت را نتوانسته ایم به جامعه منتقل کنیم و باید دانست که چرا اسلام می فرماید گناه ربا در ردیف زنای با محارم در خانه خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: دین اسلام قرض الحسنه را به جای ربا معرفی کرده است، ثواب قرض الحسنه 18 برابر صدقه دادن است و این امر سبب چرخش مالی در جامعه می شود.

وی در ادامه افزود: در اسلام ساختن ظرف از طلا و نقره حرام است و دلیل آن است که اگر ثروت در یک جا حبس شود آن جامعه خواهد مرد.

آیت الله طه محمدی در پایان گفت: ثروت سبب گرفتاری انسان در روز قیامت می شود، تبیین فرهنگ وقف در جامعه وظیفه بزرگی است که بر عهده همه مردم است./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات