۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۳۹۱۸۵
رییس اداره اوقاف و امورخیریه قاین خبر داد؛

وجود بیش از ۲ هزار موقوفه و رقبه در قاین

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قاین گفت: شهرستان قاین دارای ۶۶۵ موقوفه و یک هزار و ۴۷۴ رقبه است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین رحیمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان قاین دارای 665 موقوفه و یک هزار و 474 رقبه است.

وی از وجود هفت وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان خبر داد و گفت: وقف یک سنت حسنه و چشمه همیشه جاری است و زیبایی های این سنت حسنه همیشه برای واقف باقی می ماند.

رییس اداره اوقاف وامورخیریه قاین افزود: وقف یکی از سنت های نیکویی است که بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می کند، فرهنگ موقوفات باید در جامعه ترویج داده شود.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: تاکنون این اداره طرح هایی مانند آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، ضیافت الهی و یاس نبوی را اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه های بسیاری در مناسبت های مختلف برای عموم مردم برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری خیمه های معرفت یک کار فرهنگی بزرگی است که امیدواریم توسعه پیدا کند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه در جهت اجرای نیات مذهبی و واقفین حدود 100 میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری حدود 300 نفر در مسابقات قرآنی اداره اوقاف قاین در مرحله شهرستانی شرکت کردند که از این تعداد 28 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته 300 رقبه از رقبات موقوفه سنددار شدند، اظهار کرد: شهرستان قاین موقوفه های شاخص بسیاری دارد که موقوفه مدرسه جعفریه از مهم ترین موقوفات این شهرستان بوده که نیت آن طلاب حوزه علمیه جعفریه این شهرستان است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات