۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۳۹۱۹۰
آیت الله اعرافی:

حوزه انقلابی هویت خود را در خدمت به جامعه می داند

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه انقلابی هویت خود را در خدمت به جامعه لمس می کند، گفت: در واقع حوزه معنی خود را در خدمت به جامعه پیدا می کند و جامعه باید از محصول حوزه های علمیه بهره ببرد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در یازدهمین نشست سالانه «آموزشی و ترویجی» دبیران کمیته های ستادی واستانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش امروز 30 آبان در هتل نماز ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه  گفت: امروز خدا را شاکریم به دلیل درخشش انقلاب اسلامی و پیروزی جبهه مقاومت بر دست نشانده های استکبارکه حرکت های تکفیری داشتند.

وی با بیان این که همین پیروزی های بزرگ دشمنان را به خشم واداشته است، افزود: در واقع خشم آنان برآمده از این پیروزی است چرا که امروز جبهه مقاومت و بین الملل اسلامی در برابر خواسته های استکباری ایستاده اند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به ایستادگی جبهه مقاومت، گفت: آنان ثابت کردند که با اتکاء بر توان خود می توانند پیروز شوند چرا که عزم و اراده جبهه مقاومت روزبه روز بیشتر می شود.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به این مطلب که آموزش و پرورش فقط با دانش آموزان سر و کار ندارد بلکه با آحاد جامعه به صورت غیر مستقیم در ارتباط است، تصریح کرد: امروز شاهد پیشرفت علم و فرهنگ و فناوری در عرصه های مختلف هستیم.

وی در ادامه به بیان مقایسه فعالیت های آموزش و پرورش در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در عین حال با وجود همه این تلاشها نباید از بازشناسی ضعف ها و کاستی ها غفلت کرد.

جامعه باید از محصول حوزه های علمیه بهره ببرد

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این مطلب که دور بودن از واقعیت های اجتماعی و اتصال کمرنگ با بدنه آن که حالت انتزاعی است، از مهم ترین آسیب ها محسوب می شود، تصریح کرد: در واقع حوزه معنی خود را در خدمت به جامعه پیدا می کند و جامعه باید از محصول حوزه های علمیه بهره ببرد.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که حوزه انقلابی هویت خود را در خدمت به جامعه لمس می کند، اظهار کرد: در این راستا می توان آسیب های اجتماعی را درمان و تربیت دینی را ارتقاء داد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که از جمله ضعف هایی که در حوزه تربیتی وجود دارد می توان به انتزاعی عمل کردن و عدم اتصال برنامه ها با پاسخ ندادن به نیازهای واقعی اشاره کرد.

تربیت انسان متعالی

وی با بیان این که تا به امروز به تربیت جامع اساسی که در سند تحول بنیادین وجود دارد کمتر به آن توجه شده است، تصریح کرد: اگر انسان متعالی تربیت شود بعد اخلاقی، روحی، اعتقادی، شخصیتی و مهارتی دارد و جدا از انسانی فقط با محفوظات است.

آیت الله اعرافی با اشاره به این مطلب که انسان متعالی باید مهارت سبک زندگی سالم را فرا بگیرد، اظهارکرد: در واقع احساس هویت تاریخی، ملی، انقلابی و اسلامی در دانش آموز ما باید به صورت عمقی به آن پرداخته شود و دانش آموز باید به خود اتکاء داشته باشد و احساس غنی از لحاظ هویت داشته باشد.

تعامل سه ضلع حوزه، دانشگاه و آموز ش و پرورش هنوز با مشکلاتی مواجه است

وی با بیان این که هویت انقلابی، هویتی است که باید در محور و متن تعالی و پیشرفت ما گنجانده شود، اظهارکرد: تعامل عامل سه ضلع حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش هنوز با مشکلاتی مواجه است چرا که از دانشگاه فرهنگیان انتظارات در سطح بالایی  وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به ارتقای نظام میان رشته ای گفت: ارتقای نظام میان رشته ای سبب پاسخگویی به نیازها می شود چرا که علوم تربیتی یک خانواده وسیع و منظومه ای بزرگ از سایر علوم است که نیاز به اقدامات گسترده دارد.

آیت الله اعرافی با بیان این که حضور روحانیان در آموزش و پرورش ضرورتی آرمانی و هدفی بزرگ است که وظیفه این قشر را سنگین تر می کند، اظهارکرد:در واقع امروز نیاز است تا خودمان تولید اسناد ملی در حوزه تربیت داشته باشیم و از حالت انفعالی خارج شویم که دیگر نیاز به سند 2030 نباشد./۹۳۴/پ۲۰۲/ج

 

 

ارسال نظرات