۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۳۹۲۷۷
مدیر حوزه علمیه سیستان و ‌بلوچستان:

ایجاد انگیزه عاملی مهم در افزایش سطح فرهنگ کتاب‌خوانی است

مدیر‌حوزه علمیه سیستان و بلوچستان انگیزه را موضوع مهم در مطالعه عنوان کرد و گفت: اگر کسی نسبت به امری انگیزه داشته باشد خودش به دنبال آن می‌رود اما متأسفانه ما به جای فراهم‌ کردن بسترهای انگیزشی تنها به حاشیه می‌پردازیم.
حجت الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به عوامل کاهش کتاب‌خوانی در کشور گفت: رفتارهای نادرست حاکم بر خانواده شرایط جدیدی را با بوجود آوردن رسانه‌های نوظهور فراهم کرده تا اطلاعات غلط را جایگزین اطلاعات صحیح ‌کنند.

وی ادامه داد: نوع آموزش ساری و جاری در مقاطع مختلف تحصیلی هر کدام سهمی در رابطه با کاهش این فرهنگ دارند.

حجت الاسلام باقری به راهکارهای افزایش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه اشاره و عنوان کرد: بالا رفتن سطح این فرهنگ در گرو اهتمام ‌ویژه خانواده‌ها، توجه نهادهای فرهنگی برای توسعه این مهم و آگاهی بخشی فراگیر اجتماعی از طریق رسانه‌هایی که امروزه مردم با آن درگیر هستند، قرار دارد.

وی انگیزه را موضوع مهم در مطالعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر کسی نسبت به امری انگیزه داشته باشد خودش به دنبال آن می‌رود اما متأسفانه ما به جای فراهم‌ کردن بسترهای انگیزشی تنها به حاشیه می‌پردازیم.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی درباره فواید کتاب از عوامل ایجاد انگیزه است خاطرنشان کرد: یکی از خلأهای اساسی در این زمینه همسو نبودن مخاطبان و برنامه‌ریزی های جامع و ‌همچنین نادیده گرفتن آن عواملی است که نمی‌تواند افراد را به سمت کتاب‌خوانی سوق دهد.

وی در پایان تصریح کرد: فرهنگ ‌مطالعه در بین ما ایرانی‌ها که خاستگاه تمدن‌های بزرگ بشری هستیم بسیار کم‌رنگ است؛ بنابراین برای داشتن یک زندگی سعادتمند و دستیابی به پیشرفت‌های عظیم فرهنگی نیازمند بینش و آگاهی از سوی کتب مفید هستیم./831/ت302/ب1

ارسال نظرات