۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۳۹۲۸۷
امام جمعه موقت چابهار:

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند جهاد مسؤولان است

حجت‌الاسلام کریمی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند جهاد مسؤولان است، گفت: امروزه برنامه‌ریزی دشمن تهی کردن افکار جوانان و جامعه از آگاهی و بصیرت است و نهادهایی که در راستای ارتقای فرهنگ جامعه فعالیت می‌کنند وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند.
حجت الاسلام مهدی کریمی، امام جمعه موقت چابهار

حجت الاسلام مهدی کریمی، امام جمعه موقت چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با بیان اینکه ایران اسلامی پرچمدار تمدن بشری است، گفت: بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان طب، فلسفه، ریاضی، تاریخ و غیره قبل و‌ حین اسلام مربوط به کشور ایران است.

وی ادامه داد: متأسفانه سرانه مطالعه کشور بسیار پایین است؛ به طوریکه طبق آمار هر ایرانی 2 دقیقه در روز مطالعه می‌کند که این فاجعه بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی مهمترین پارامتر را در بحث فرهنگ، سرانه مطالعه معرفی و اذعان داشت: از عوامل تأثیرگذار رونق بازار کتاب این است که کارایی و اهمیت مطالعه به درستی برای مردم تبیین نشده و نهادهای فرهنگی اعم از دولتی و غیردولتی، تبلیغاتی در زمینه فرهنگ سازی نداشته و انگیزه لازم هم ایجاد نشده است.

وی در ادامه افزود: تنبلی، فضای مجازی و اینترنت همه سبب شده تا مردم دیگر نیاز به مطالعه را در خود احساس نکنند.

امام جمعه موقت چابهار با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند جهاد مسؤولان است، گفت: امروزه برنامه‌ریزی دشمن، تهی کردن افکار جوانان و جامعه از آگاهی و بصیرت است و نهادهایی که در راستای ارتقای فرهنگ جامعه فعالیت می‌کنند وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند.

حجت‌الاسلام‌ کریمی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقوله کتاب‌خوانی بیان کرد: بنابر تأکیدات رهبری در بحث کتاب و‌ کتاب‌خوانی، اخیرأ از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهضت مطالعه مفید راه اندازی شده که اگر رونق یابد به پیشرفت‌های عظیمی در سطح فرهنگ دست پیدا می‌کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: باید تدابیر اساسی اندیشیده شود تا سنت کتاب و ‌کتاب‌خوانی به فراموشی سپرده نشده و بیش از پیش ترویج یابد./831/ت302/ب1

ارسال نظرات