۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۳۹۲۹۶
رییس کانون خورشید:

خدمات اجتماعی بسیج غیرقابل انکار است

حجت الاسلام مشکوری گفت: ؛ نقش فعالانه بسیج در کنترل فضای عمومی در معرکه‌ها و فتنه‌ها، گواه خوبی برای اثبات موفقیت بسیج در عرصه های مختلف است.
مشکوری مدیر کانون خورشید

حجت الاسلام محمدحسین مشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امام خمینی(ره) در میان علمای دوران خودشان، ممتازترین شاگرد مکتب امام صادق(ع) بودند، گفت:‌ با توجه به اینکه مکتب امام صادق(ع) مردم محور است و هیچگاه از مردم جدا نبود، جای تعجب نیست،‌ امام(ره) که از آموزه های این مکتب آموخته بودند، بحث حفاظت از آرمان ها و اصل انقلاب را از طریق متن جامعه پیگیری کنند.

بسیج در کلام رهبر معظم انقلاب

رییس کانون خورشید با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «بسیج واقعیتی شبیه به افسانه ها است» اظهار داشت: اگر بسیج نبود فضای حفظ و بقای جمهوری اسلامی به افسانه ها می پیوست.

وی ادامه داد: با اندکی دقت درمی‌یابیم که هرکجا امور با محوریت بسیج انجام شده است، آن امور به بهترین شکل صورت پذیرفته است؛ نقش فعالانه بسیج در کنترل فضای عمومی در معرکه‌ها و فتنه‌ها، گواه خوبی برای اثبات موفقیت بسیج در عرصه های مختلف است؛ حتی با دقت در نقش بسیج در کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده در غرب کشور وجه تمایز ویژه بسیج را با سایر نهادها به وضوح متوجه می شویم.

اصلی‌ترین پیام نهفته در صدور فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفین از سوی امام راحل

حجت الاسلام مشکوری اصلی‌ترین پیام نهفته در صدور فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفین از سوی امام راحل را اینگ ونه توصیف کرد: اصلی‌ترین پیام فرمان امام خمینی(ره) این است که کسانی که انقلاب کردند، باید نسبت به حفظ آن دغدغه پیدا کنند؛ این مسأله را از قید «مستضعفین» درمی‌یابیم، چون اگر این نهاد نظامی بود اینچنین کارایی فعالانه‌ای را نمی داشت.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ دشمن به هنگام رویارویی با نهادهای نظامی، مواجهه نظامی از خود نشان می دهد، اما وقتی خودش را با متن مردم و هسته مرکزی بیدار انقلاب مواجه ببیند، نمی تواند با مواجهه نظامی کاری از پیش ببرد، چراکه مردم به صورت نظامی به میدان نمی‌آیند، بلکه برای حفظ بستر رشد و کمال خودشان، جان برکف به مقابله با آنها می پردازند و این عمل دلیرانه، لرزه بر جان دشمن می اندازد.

وی در پایان ابراز داشت: نظر شخصی بنده این است که امام راحل به پشتوانه بسیج بود که بر دشمنان نهیب می زدند و می فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات