۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۳۹۳۲۶
آیت‌‎الله سیفی مازندرانی:

افراد شیاد به دنبال سوء استفاده از زلزله کرمانشاه هستند

استاد خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: افراد شیاد از این اتفاق استفاده‌های سوء می‌کنند.
آیت الله سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی استاد حوزه در درس خارج خود با اشاره به اینکه یکی از مهمات امروز جامعه برای عالم، متعلم، فقیه، فاضل و طلبه این است که به احوالات اطراف خود آگاه باشد، اظهار داشت: اینکه طلبه در حوزه سر خود را تنها در کتاب بگذارد و از اقدامات دیگر به دور باشد این خلاف سیاست و سنت اهل‌بیت(ع) خواهد بود.

وی ادامه داد: در این ایامی که در آن هستیم سه اتفاق مهم و تاثیرگذار رخ داد که در سرنوشت مسلمین تاثیر داشت، مساله اول زلزله شدیدی است که در غرب کشور رخ داد و این اتفاق در طول تاریخ غرب کشور سابقه نداشته است، این تبعا یک مصیبت بزرگ بود.

آیت‌الله سیفی مازندرانی تاکید کرد: افراد شیاد از این اتفاق استفاده‌های سوء می‌کنند، بسیاری از طلبه‌ها و متدینین ما را با این موضوع که این اتفاق به خاطر کثرت گناه افراد این منطقه رخ داده است در حال فریب دادن هستند، اینجور تعابیر غلط است.

استاد حوزه یادآور شد: در ابتدای جنگ ایران و عراق در درس آیت‌الله گلپایگانی کار به جایی رسید که بین طلاب حوزه مرجع حوزه در بالای منبر گفت که این جنگ نتیجه گناه ما است اما امام راحل در نقطه مقابل این موضوع بود و فرمودند این جنگ ما رحمت و امتحان است و امروز بعد از سی سال فهمیدم چگونه این جنگ برای ما رحمت بود.

وی افزود: اگر این جنگ و دفاع مقدس نبود کشور به این درجه از قدرت و تسلیحات نظامی و تربیت رزمندگان و یادگیری تاکتیک‌های نظامی نمی‌رسید، از مزایای جنگ ما این بود که امروز پوزه داعش به خاک مالیده شد.

مصیبت‌های الهی گاهی برای رشد امت‌ها نازل می‌شود

آیت‌الله سیفی مازندرانی با بیان اینکه تحلیل ما از اتفاقات امروز چیز دیگری است و ما قومی نیستیم که کمر به قتل انبیاء ببندیم که متعاقبا عذاب الهی بر ما نازل شود، خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است عذاب بر هیچ قومی نازل نمی‌شود مگر آنکه قبلا آنها را هشدار داده یا اسیر گناهان فراوان شده باشند.

استاد اخلاق ابراز داشت: در قرآن آمده است «هیچ مصیبت و بلایی را بر شما نازل نمی‌کنیم مگر آنکه در تقدیر الهی نوشته شده باشد، این اتفاقات برای این است که شما رشد کنید»، امام علی(ع) می‌فرمایند « زاهد کسی است که نه مصیبت الهی او را از رحمت خداوند مایوس کند و نه نعمت‌های دنیایی او را سرمست نماید».

وی بیان کرد: در قران آمده است «اگر مصیبتی برای امتی نوشته شود به خاطر آن است که آنها را به درجه زهد برسانیم، در حقیقت این مصیبت‌ها برای رشد امت‌ها به ویژه امت اسلام است، این قدرت‌ها برای اینکه پروردگار را احساس کنیم و در زندگی متکی بر قدرت الهی باشیم و هیچگاه متکی بر قدرت‌های شرق و غرب نبوده و کاسه گدایی به سمت کشورهای شرق و غرب دراز نکنیم».

شکست‌های پیاپی در منطقه برخی کشورها را با ایران همسو کرد

آیت‌الله سیفی مازندرانی با اشاره به مساله دوم یعنی موضوع استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان، تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب ما چنین حادثه‌ای را شاهد نبودیم، در واقع تا به حال ندیدم که نخست وزیر رسمی یک کشور را بدزدند و او را حبس کرده و کانالیزه کنند و در یک کشور کفر یعنی فرانسه بفرستند تا شست و شوی مغزی داده شود.

استاد حوزه ادامه داد: این اتفاق برای پدر حریری هم رخ داد، پدر او نیز اقداماتی را انجام داد و ترور شد و پس از اتهامات مختلف به سوریه که این ترور را انجام داده نهایتا سعد الحریری رسما از سوریه عذرخواهی کرد، بعد از تحقیقات در مورد قتل پدر سعد الحریری و زدن اتهام به سوریه متوجه شدند این امر اشتباه بوده و سپس نشانه را به سوی حزب الله بردند که سید حسن نصرالله و حزب‌الله هم جواب آنها را دادند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر به دنبال موضوع کردستان و ایجاد اسرائیل دوم رفتند، هدف آنها از کردستان عراق تجزیه کشور عراق نبود بلکه ایجاد اسرائیل دوم در منطقه بود، این موضوع وقتی به سنگ خورد تنها گزینه داعش ماند که آن هم از بین رفت، امروز دانشگاه‌های عربستان تنها وهابی تربیت می‌کند و مهد تروریست وهابی است.

آیت الله سیفی مازندرانی اضافه کرد: برخی از کشورهای منطقه همچون عربستان قطر و ترکیه در مورد داعش دست به دست هم دادند و وقتی دیدند کاری نمی‌توان کرد کنار کشیدند، همان‌هایی که با سیاست ایران مخالف بودند و برای داعشی‌های ترکیه آموزش می‌گذاشتند امروز سیاست‌های خود را عوض کردند و به دنبال هم سویی با ایران هستند.

استاد اخلاق توضیح داد: امرور می‌خواهند سعد الحریری را همانند پدرش کنند و به همین جهت او را به فرانسه برده تا شست و شوی مغزی بدهند تا از این طریق از او وعده بگیرند که مخالفتش با حزب‌الله، ایران و سوریه را اعلام کند، اگر هم او این کار را نکرد با سمی او را کشته و چنانچه هم نتوانستند او را به لبنان فرستاده و بعد از مدتی ترور می‌کنند و این ترور را هم به گردن حزب الله می‌اندازند و همان نقشه پدرش را اجراء می‌کنند.

وی افزود: در این شرایط ما و سران لبنان باید متوجه باشیم که چه بلایی بر سر پدر سعد الحریری در آوردند و این اتفاق در حال تکرار است.

عربستان مجری طرح‌های آمریکا و اسرائیل است

آیت‌الله سیفی مازندرانی در خصوص اتفاق سوم یعنی جشن نابودی داعش، اظهار داشت: داعش در اصل همان سگ‌های تربیت شده آمریکا، اسرائیل و عربستان بودند که به جان منطقه انداختند و به هیچ‌کس هم رحم نمی‌کردند و مثال واقعی مفسد فی الارض بودند، این‌ها نه تنها به انسان‌ها بلکه به مکان‌های تاریخی هم رحم نکردند و تلاش داشتند آثار شیعه را از بین ببرند.

استاد حوزه بیان کرد: مشکل اصلی آمریکا و اسراییل اسلام ناب است، مشکل آنها با اسلام شیعه علوی بود که در مقابل آنها ایستاد نه اسلام آمریکایی که در عربستان می‌بینیم، عربستان در حقیقت مجری طرح‌های آمریکا و اسرائیل است، عربستان تمثیل این آیه قرآن است که می‌فرماید «انسان‌هایی هستند که ادعای دین می‌کنند و به انبیاء و کتب آسمانی اعتقاد دارند اما دروغ می‌گویند و مرجع و حکم آنها طاغوت است».

وی ادامه داد: جز اسرائیل  و آمریکا و همچنین کشورهای زیر سلطه جهانی مرجع عربستان چه کسی است، امروز با حمایت آنها از طاغوت شاهد سرنوشت‌شان هستیم، در اینجا باید خدا را شاکر بود که شر این اشرار و خائنین را از سر این ملت قطع کرد.

آیت‌الله سیفی مازندرانی در پایان گفت: امروز می‌بینیم که یک سردار ایرانی چگونه پوزه داعش را به خاک مالید، این فاتح و جلودار این جبهه بی‌شک سردار قاسم سلیمانی بود./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات