۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۹۳۷۸
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تبیین جایگاه وقف برای عموم مردم امری ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: لازم است نسبت به فرهنگ وقف توجه بیشتری صورت گیرد؛ چرا که این امر آنطور که باید و شاید و به میزانی که مورد تاکید دین قرار گرفته در عموم جامعه ریشه ندارد؛ بنابراین باید احکام وقف و جایگاه شرعی آن برای عموم مردم تبیین شود.
همایش یاوران وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف که از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد با اشاره به جایگاه وقف، گفت: هنرمندترین افراد کسانی هستند که بتوانند از مال خود در این دنیا گذشته و بتوانند هنرمندانه مال خود را جاودانه سازند که این امر به وسیله وقف امکان پذیر است.

وی ادامه داد: انفاق کردن از چیزی که فرد آن را دوست دارد رسیدن به نیکی بالا است،‌ ما می‌بینیم که برخی افراد سخاوتمندانه اموال خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند اما در مقابل برخی به غارت بیت المال و دزدیدن اموال و ضایع کردن حقوق زیردستان می‌پردازند که این کاری غیر هنرمندانه و خلاف روح انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز داشت:‌ شرافت، هنر و ایمان انسانی از انسان انتظاراتی دارد که عرصه وقف از جمله مواردی است که می‌توان با استفاده از آن به این انتظار پاسخ داد.

وی سپس با بیان اهمیت تبیین جایگاه وقف اظهار داشت: لازم است نسبت به فرهنگ وقف توجه بیشتری صورت گیرد؛ چرا که این امر آنطور که باید و شاید و به میزانی که مورد تاکید دین قرار گرفته در عموم جامعه ریشه ندارد؛ بنابراین، باید احکام وقف و جایگاه شرعی آن برای عموم مردم تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: اگر مسایل شرعی وقف برای جامعه بیان شود مردم از آن تاثیر خواهند گرفت، که این امر از جمله وظایف مبلغان و مسؤولان نیز به شمار می‌آید؛‌ برای نمونه اگر بیان شود که محصول وقف وجود علمایی بزرگ همچون رهبر معظم انقلاب و آثاری چون کتاب الغدیر است، افراد نسبت به مقوله وقف مشتاق‌تر خواهند شد.

وی درباره لزوم توجه وقف به امور مورد نیاز جامعه عنوان کرد:  لازم است عرصه‌های مورد نیاز جامعه برای واقفان بیان شده و این امور در اولویت قرار گیرند، در واقع باید نیاز سنجی و منطبق ساختن وقف با آرمان‌های دینی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به هفته بسیج و شکست داعش در منطقه گفت: شکست داعش در منطقه تنها شکست داعش نبود بلکه شکست آمریکا، انگلیس و دشمنان اسلام بود،‌ همچنین با توجه به اینکه در هفته بسیج نیز قرار داریم باید به این نکته توجه داشت که فعالیت در عرصه دین نیز به معنای بسیجی بودن است و امیدواریم همه بتوانیم بسیجی بوده و بسیجی عمل کنیم./955/پ202/ب1

ارسال نظرات