۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۳۹۳۸۰
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

جهانگیری: با بصیرت و هوشمندی مراقب فعالیت گروه‌های تروریستی باشیم/ باید با آگاهی لازم در کنار دولت‌های منطقه قرار بگیریم

معاون اول رییس جمهور درباره وضعیت تروریست در منطقه و شسکت داعش، گفت: در حال حاضر که داعش شکست خورده ما باید با بصیرت و هوشمندی مراقب فعالیت گروه‌های تروریستی باشیم، این پیروزی دستاوردی بزرگ یعنی اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه را به همراه خواهد داشت.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، گفت: باید امروز این پیروزی را بر جریان مقاومت، ملت‌ها و دولت‌های منطقه خصوصا دولت، مردم و نیروهای مسلح عراق و سوریه و همچنین دولت و ملت ایران و سایر مسلمانانی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال بودند را تبریک بگویم.

وی ادامه داد: این پیروزی را باید به رهبر معظم انقلاب که با درایت و تیزهوشی خود در کنار آینده‌نگری از ابتدا برای مقابله با گروه‌های تروریستی همه نیروها را بسیج کردند نیز تبریک گفت.

معاون اول رییس‌جمهور درباره هدف آمریکا و سایر کشورها که گروه‌های تروریستی را به وجود آوردند، اظهار کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال ایجاد تنش در منطقه مهم و حساس خاورمیانه بودند، دشمن درصدد است که کشورهایی را که دارای منابع عظیم انرژی هستند نتوانند از این منابع برای توسعه و پیشرفت خود استفاده کنند.

جهانگیری یادآور شد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است، آنها همچنین به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه نیز هستند تا فرصت توسعه از آنها گرفته شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که ما باید انجام دهیم این است که با آگاهی لازم در کنار دولت‌های منطقه قرار بگیریم، داعش تصمیم داشت در سوریه و عراق حکومت تشکیل دهد اما خوشبختانه در یک نبرد شش ساله داعش از بین رفت، در این میان البته نباید نقش نیروهای مردمی مدافعان حرم و شهدای بزرگوار ملت‌های منطقه و ایران را فراموش کرد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران و جهان اسلام است، تصریح کرد: این سردار بزرگ نقش کلیدی و تعیین کننده داشت، ایشان در هدایت نیروهای مقاومت علیه تروریست‌ها کار بزرگی کرد و از این رو باید از او بابت این پیروزی تشکر کرد و به ایشان و سایر فرماندهان تبریک گفت.

جهانگیری ادامه داد: در حال حاضر که داعش شکست خورده ما باید با بصیرت و هوشمندی مراقب فعالیت گروه‌های تروریستی باشیم، این پیروزی دستاوردی بزرگ یعنی اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: هرگاه دولت‌ها و ملت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند دشمن شکست می‌خورد، بنابراین برای استمرار این دستاورد نیازمند انسجام و و حدت در منطقه هستیم تا منطقه امنی برای توسعه و رفاه همه کشورهای منطقه فراهم شود./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات