۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۳۹۳۸۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

وقف در راستای حل مشکلات جامعه شکر نعمت‌های خداوند است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: واقف فردی است که در راستای شکرگزاری و تشکر از خداوند نیازهای حوزه‌های مختلف را در جامعه حس کرده و با وقف به حل آنها کمک می کند.
همایش یاوران وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در همایش یاوران وقف که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید آقایی برگزار شد گفت: با توجه به سخنی از پیامبر اکرم(ص) اگر کسی کار خیر فیزیکی و معنوی را بنیان گذاشت از آنجایی که پرونده اعمال فرد پس از مرگ بسته نمی‌شود، فرد پس از مرگ نیز از اجر سنت حسنه و افرادی که در آن میسر خیر واقع می‌شوند بهره خواهد برد.

وی ادامه داد: واقفی که وقفی را به جا گذاشته یا بانی امری خیر می‌شود در تمام پاداشی که افراد در طول تاریخ با استفاده از آن وقف و کار خیر به دست می‌آورند شریک خواهد بود.

حجت الاسلام عادل با اشاره به تجلیل از واقفین و خیرین ابراز داشت: از آنجایی که واقفان با خدا معامله کرده‌اند توقع تجلیل از طرف ما را ندارند، اما طبیعتا تجلیل از برخی از آنها به عنوان در تشویق و فرهنگ سازی بیشتر نیز موثر است.

وی در ادامه با تشکر از برخی دستگاه‌های اداری استان که در تبلیغ این فرهنگ مقدس تلاش و فعالیت کرده‌اند عنوان کرد: لازم است فرهنگ وقف پویا مانده و روز به روز ترویج شود تا مردم با وقف و کارکردها و آثار آن آشنا شوند،‌که در استان قزوین بسیاری از دستگاه‌ها در این راستا و همکاری با اداره اوقاف از نقشی فعال برخوردار بوده‌اند.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه وقف نوعی شکرگزاری است ابراز داشت: تشکر و شکر گزاری تنها با بیان ذکر نیست و شکرانه بازوی توانا به گرفتن دست ناتوان است؛ بنابراین کمک به نیازمندان و نیازهای متعدد موجود در جامعه با حرکت عملی نیز شکرگزاری به شمار می‌آید و واقف فردی است که این کار را انجام می‌دهد، او نیازهای حوزه‌های مختلف را در جامعه حس کرده و با وقف به حل آنها کمک کرده است.

وی در پایان گفت: گذشت از مال بر گذشت از جان پیشی دارد، بنابراین فردی که از مال گذشته و وقف کرده است در واقع با خدا معامله کرده است./955/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات