۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۳۹۴۰۶
رییس کل دادگستری استان قزوین:

جهت دهی به موقوفات در کاهش جرایم اجتماعی مؤثر است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: جهت گیری‌های وقف در حوزه‌هایی همچون اشتغال و تحصیل در کاهش جرایم اجتماعی دارای نقشی فعال و اثرگذار است.
همایش یاوران وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین، پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف که از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد با تبریک هفته وقف گفت: در درون تمام افراد حس بقا و ماندگاری وجود دارد، خداوند حکیم باید پاسخ این حس و نیاز را نیز درنظر داشته باشد که با توجه به آموزه‌های دینی می‌توان فعالیت خود را ماندگار کرده و به این حس پاسخ داد.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه کار و تلاش برای دنیا پاسخ به حس بقا طلبی نخواهد بود، خدا نیز ما را محدود به این دنیا نکرده و در واقع حیات حقیقی را در آخرت قرار داده است و  سنت وقف معبری است که پاسخگوی حس بقاطلبی ما است، آنچنان که شهدا با اهدای جان خود جاودان می‌شوند با وقف نیز می‌توان به نوعی جاودانگی رسید.

حجت الاسلام عادلی سپس با بیان اهمیت و جایگاه وقف در کاهش جرایم اجتماعی اظهار داشت: وقف و واقفین در کاهش جرایم اجتماعی نیز دارای نقشی فعال و اثرگذار هستند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه افزود: در واقع جهت وقف در حوزه‌های گوناگونی همچون اشتغال، تحصیل و درمان می‌تواند در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقشی موثر به همراه داشته باشد، به صورتی که اگر کار و فعالیت و تحصیل در اختیار افراد قرار گیرد آنها کمتر به سمت آسیب‌ها و جرایم سوق پیدا خواهند کرد.

وی در پایان گفت: آمار زندانیان و طلاق در سال جاری نسبت به سال‌های پیش افزایش داشته است که جهت گیری‌های وقف نیز می‌تواند در کاهش این آمارها سهم داشته باشد./955/پ۲۰۳/ب۲

 

 

 

 

ارسال نظرات