۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۳۹۴۱۵
معاون پژوهش المصطفی:

فضای مجازی نمی تواند جای منبر را بگیرد

معاون پژوهش جامعه المصطفي گفت: ورود به عرصه ظرفيت‌هاي مجازي از نگاه ديني و براي تبليغ، تعليم و ترويج معارف ديني موضوع جديدي است که جاي کار بسيار فراواني دارد.
حجت الاسلام والمسلمین عليرضا بي‌ نياز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عليرضا بي‌ نياز گفت: در جهان امروز استفاده از ظرفيت فضاي مجازي و استفاده از آن در عرصه‌هاي ديني، تعليم و تربيت ديني از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. دشمنان اسلام با توان بالا و بهره ‌گيري از آخرين امکانات و فناوري‌ها در حال تبليغ عقايد باطل خود هستند.

 وي با قرائت روايتي از امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: حضرت در پاسخ به شخصي که از ايشان پرسيده بود چگونه مي‌توانيم امر شما را با امر دين الهي و اهل بيت (ع) احيا کنيم، فرمودند؛ اگر مردم محاسن کلام ما و روش‌هاي ما را بشنوند بي ‌ترديد از امر الهي تبعيت خواهند کرد.
 
حجت الاسلام بي‌ نياز  گفت: بايد از ظرفيت فضاي مجازي استفاده شود و معارف ديني در اين فضا براي مردم جهان آموزش داده شود. به همين علت براي بهره ‌گيري از اين فضا بايد برنامه داشته باشيم، چرا که اگر ما مطالب حق را که موجب سعادت بشر است، منتشر نکنيم، دشمنان اسلام، اين فضا را از مطالب باطل اشباع خواهند کرد.
 
معاون پژوهش جامعه المصطفي  عنوان کرد: بي‌ترديد فضاي مجازي نقش ويژه‌اي در تحولات کنوني جهان به ويژه تحولات سال‌هاي اخير منطقه ايفا کرده است، به طوري که به جرأت مي‌توان گفت بيش از 50 درصد مشکلاتي که گريبانگير کشور سوريه شده است، به واسطه همان وسايل ارتباط جمعي و شبکه‌هاي مختلف اجتماعي بوده است، چرا که دشمن با نفوذ در عقايد جوانان، آنها را منحرف مي‌سازد.
 
وي با بيان اينکه هيچ چيزي جاي منبر و آموزش‌هاي حقيقي را نمي‌تواند بگيرد، ابراز داشت: ما بايد افزون بر برگزاري منبر و آموزش‌هاي حضوري، در فضاي مجازي نيز بايد حضور فعالي داشته باشيم. واقعيت آن است که بيشتر مخاطبان در فضاي مجازي حضور دارند و از اين فضا تأثير مي‌پذيرند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات