۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۳۹۴۸۷
مشاور مقام معظم رهبری:

اعتمادسازی و شفاف سازی سرلوحه کار اوقاف شود

مشاور مقام معظم رهبری اعتمادسازی را نخستین رکن اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه توصیف کرد و گفت: شفاف سازی و بهره گیری از فناوری‌های جدید از دیگر ضروریات این سازمان است.
سردار رحیم صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفان با شعار وقف احسان ماندگار امروز در آستان مقدس امامزادگان زینعلی(ع) و عینعلی(ع) واقع در باغ سالار پونک تهران برگزار شد.

سید یحیی رحیم صفوی رییس هیأت امنای امامزادگان عینعلی(ع) و زینعلی(ع) در این همایش ضمن تشکر از یاوران وقف به عملکرد هیأت امنای این آستان اشاره کرد و گفت: در ۸ سال گذشته ۱۵ هزار متر مربع زمین و ۱۳۷ میلیارد تومان سرمایه به این امامزاده اضافه شده است و تقریبا ماهیانه مبلغ ۹ میلیون تومان نذورات از سوی مردم به این امامزاده کمک می شود.

رییس هیأت امنای امامزادگان عینعلی(ع) و زینعلی(ع) با بیان سه پیشنهاد به مدیران سازمان اوقاف، اعتماد سازی را نخستین و مهمترین رکن اساسی این سازمان توصیف کرد و گفت: اگر مردم و واقفان به اوقاف اعتماد داشته باشند تا مال و زمین خود را وقف کنند، شاهد رفع بسیاری از مشکلات جامعه خواهیم بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی شفاف سازی و بهره گیری از فناوری‌های جدید را از دیگر ضروریات این سازمان مطرح کرد و افزود: لازم است تا اوقاف ورودی و خروجی پولهای خود را شفاف سازی کرده و با توجه به توسعه علم و فناوری در عصر حال تمام فعالیت های خود را سیستماتیک ارائه دهد تا مردم بتوانند گزارش موقوفات خود را مشاهده کنند که این در مورد وقف حائز اهمیت فراوانی است.

همچنین در ابتدای این همایش حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیر کل اوقاف تهران از برگزاری مسابقات قرآن در رشته های مختلف با رویکرد هزار نفری در استان تهران خبر داد و افزود: مسابقات امسال نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد خواهد داشت.

گفتنی است مرقد متبرکه امامزادگان عینعلی(ع) و زینعلی(ع) در غرب منطقه 2 شهرداری تهران و بالاتر از میدان پونک واقع شده است./804/پ202/ب1

ارسال نظرات