۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۵۳۹۵۴۴
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

نابودی داعش و انفعال عربستان تمامیت استکبار را منفعل می کند

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به درگیری های داخلی و شکست عربستان در جبهه یمن تأکید کرد که نابودی داعش و انفعال عربستان تمامیت استکبار را منفعل می کند.
تکیه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجاه و سومین نشست مجمع عمومی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شب گذشته در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای نماینده طلاب قم در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نطق پیش از دستور این نشست با بیان این که جهان بشریت از نابودی داعش بهره های زیادی خواهد برد، اظهار داشت: فتوحات نظام اسلامی جای شکر دارد اما باید دانست که در دین اسلام فتح ابواب محبت و مودت داریم که زیارت اربعین بزرگترین نماد آن است.

وی افزود: اربعین حقیقتا یک ارتش بیست میلیونی استقبال از دولت موعود بود و حتی در حرم قدس رضوی چهار میلیون نفر حضور داشتند که چهارصد هزار نفر پیاده مشرف شدند.

رییس ستاد اعتکاف قم با تأکید بر این که انقراض داعش فتح الفتوحی بزرگ بود، ابراز داشت: این امر شکست کفر و نفاق و باطل و در برابر آن پیروزی مظلومیت و اسلام و حق بود و ما یک تحلیل قطعی داریم که عربستان به فضل الهی در درون درگیر شده است و آمریکا نیز تاریخ مصرف سعودی را پایان یافته می داند.

وی ادامه داد: امروز جنگ داخلی بین هیأت حاکمه آل سعود پیش آمده است و آن چه مسلم است تمامیت جریان سعودی بویژه با حضور جوانی بی تجربه یعنی محمد بن سلمان در رأس کار در حال انفعال است، بنابراین شکست داعش در کنار انفعال عربستان تمامیت استکبار را نیز منفعل خواهد کرد.

حجت الاسلام تکیه ای در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فتح معنویت به برکت نظام جمهوری اسلامی است، یادآور شد: همه این ها آثار روحانیت معظم تشیع و حوزه علمیه قم است و اگر این درست است معتقدیم که اعزام علما و تأمین علمای بلاد یک خلأ بزرگ در سطح کشور به شمار می رود.

وی عنوان کرد: تهی شدن برخی مراکز بزرگ علمی از علمای حوزه یکی از مسائل مهم در این دوره است و به نظر می رسد حوزه علمیه قم بدون شک باید توسعه پیدا کند، البته تقویت و توسعه حوزه قم به این نیست که به صورت جزیره ای مدرسه درست کنیم بلکه مجموعه ای تدارک شود در طول سال ها نیازهای هم جانبه حوزه در آن دیده شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که حوزه علمیه قم به یک شهر بزرگ نیاز دارد که باید نقشه آن کشیده شود، خاطرناشن کرد: این شهر حوزوی به بزرگان ارائه شود و علاقه مندان به توسعه دین بنای مورد نیاز آن را بسازد و کمبودی که حوزه دارد و نمی تواند سالی بیش از دو هزار نفر طلبه را پذیرش کند برطرف کند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات