۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۳۹۵۸۹
با حضور بیش از ۱۰۰ خیر؛

اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند

اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با حضور بیش از ۱۰۰ خیر و با برگزاری انتخابات مشخص شدند.
انتخاب هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با حضور بیش از 100 خیر و با برگزاری انتخابات مشخص شدند.

در این همایش که قرار بود دیروز برگزار شود اما به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و بعد مسافت برای برخی خیران امروز در سالن لاله شهرکرد برگزار شد، هیأت امنای مدارس علمیه خواهران استان، خیران، مسؤولان جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران کشور و برخی از مسؤولان دولتی استان حضور داشتند.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهمترین هدف حوزه های علمیه خواهران انسان سازی است، تصریح کرد: مهمترین هدف ما پرورش نیروی کارآمد، انقلابی و مهذب برای نظام اسلامی است که به لطف الهی تاکنون در این زمینه خوب ایفای نقش کرده ایم.

وی با اشاره به این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند: حوزه های علمیه خواهران مادر نظام جمهوری اسلامی هستند، به اهمیت و ضرورت تشکیل حوزه های علمیه خواهران پرداخت و اظهار کرد: به یقین اثرگذاری حوزه های علمیه خواهران در زمینه های دینی و انقلابی و تربیت نیروهای ارزشی در سطح جامعه ملموس است و این خود دلیلی محکم بر اهمیت تشکیل این مجموعه اسلامی در جای جای کشور است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه نیمی از جامعه ما را خواهران تشکیل می دهند و نیم دیگر تحت تأثیر زنان هستند، ابراز کرد: معمولا هر مردی متأثر یکی از این چهار نعمت الهی، مادر، همسر، خواهر و دختر هست و بسا که بسیاری مردان تحت تأثیر هر 4 نعمت باشند؛ بنابراین نقش تربیتی خواهران در جامعه ما بسیار حساس و غیرقابل انکار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام علی محمد زارع، عضو اصلی جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه نقش کمکهای مردمی خصوصا خیران در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه خواهران غیرقابل انکار است، گفت: بسیاری از امور مدارس علمیه خواهران کشور از تأسیس گرفته تا تجهیز با کمک خیران و هم فکری اعضای هیأت امنای مدارس که متشکل از معتمدین و خیرین محلی است، صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان کمکهای جامعه خیرین حوزه های علمیه به مراتب بیشتر از کمکهای دولتی است و این جای تشکر و قدردانی دارد، اظهار کرد: باید نقش و جایگاه حوزه های علمیه خواهران در کشور به خوبی تشریح و تبیین شود تا کمکهای خیران بیشتر به این سمت سرازیر شود.

در ادامه این نشست نیز برخی از خیران و اعضای هیأت امنای مدارس علمیه خواهران استان به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت کمکهای مردمی پرداختند.

برگزاری انتخابات هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران استان نیز در ادامه با کاندیدا شدن 15 نفر از آقایان و خانم ها صورت گرفت که در نهایت حاجیه خانم طاهره اکبری، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، حجت الاسلام علی اکبر جعفری، محمد مهدیه، فرهاد رییسی، ایوب زمانی و حاج قربانعلی رییسی به عنوان هیأت مدیره و حجت الاسلام محمدعبداللهی و آقای مصطفی صفی به عنوان بازرسان جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند.

گفتنی است این نشست بعدازظهر نیز برای ارائه دیدگاه سایرین اعضا و بحث و تبادل نظر بین همه اعضای خیرین ادامه خواهد داشت./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات