۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۳۹۶۲۱
معاون پژوهشی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی:

معرفی تصویری صحیح از مکتب تشیع در جهان ضروری است

حجت الاسلام محمودی با اشاره به تهاجم رسانه های معاند به حقیقت شیعه، گفت: در برابر این تهاجمات با هدف نشان دادن تصویری صحیح از مکتب تشیع که یک ضرورت است، کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی شکل گرفت و برگزار خواهد شد.
کنگره بین‎المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی محمودی معاون پژوهشی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، اظهار داشت: کنگره بزرگ افراط گرایی و تکفیر در جهان اسلام یک حرکت بزرگ در معرفی و بررسی آسیب های جریان تکفیر بود.

وی با بیان اینکه این کنگره برکات و ثمرات بسیاری را به دنبال داشت، افزود: این کنگره عظیم به دنبال بررسی نتایج و خطرات جریان های تکفیری چون داعش بود و به واقع حقیقت آن را که مخالف با آموزه های اسلام بود را برای جهان تبیین کند.

معاون پژوهشی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با شاره به اهمیت برگزاری کنگره ای در رابطه با معرفی جایگاه و حقیقت شیعه در جهان، ابراز داشت: کنگره پیشین به دنبال تحلیل جریان افراط گرایی بود، اما معرفی مکتب تشیع موضوعی لازم و مرتبط با جریان داخلی شیعه است.

وی با بیان اینکه قدرت جهانی امروز به دست رسانه است و به عبارتی رسانه های تحت کنترل قدرت های بزرگ قرار دارد، خاطرنشان کرد: از این رو مکتب تشیع تا به امروز آنچنان که رسانه های معاند می خواستند برای جهان ترسیم شده است.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: رسانه های معاند با نمایش تصاویری از عزاداری هایی چون قمه زنی و سینه زنی های وهن آلود مکتب تشیع را یک مکتب افراطی، نا معقول و غیر منطقی به نمایش گذاشته است در حالی که این با حقیقت تشیع مخالف است.

وی با بیان اینکه نشان دادن حقیقت مکتب تشیع در شرایطی که ابزارهای رسانه ای جهان در دست دشمنان قرار دارد کاری لازم اما سخت و دشوار است، ابراز داشت: ما باید مکتب تشیع را آنچنان که هست به جهان نشان دهیم و تصویری صحیح از آن منتشر کنیم.

معاون پژوهشی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف این کنگره ارائه تصویری صحیح و درست از مکتب تشیع در جهان است تا تقابلی با جریان ضد شیعی در دنیا باشد.

وی افزود: اثبات مرجعیت علمی اهل بیت(ع) در جهان اسلام، تبیین نقش اهل بیت(ع) و پیروان آنها در پیدایش و گسترش علوم، تبیین نقش دانشمندان شیعه در پیدایش و گسترش علوم، تبیین نقش علمای شیعه در شکوفایی تمدن اسلامی از جمله اهداف محوری این کنگره عظیم است./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات