۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۳۹۶۳۶
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

روحانی باید از پول های آلوده بترسد

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: از جمله دام‌هایی که در مسیر روحانیت قرار دارد دام اقتصادی است؛ این قشر باید بسیار مراقب باشد و از پول‌های آلوده بترسد.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) با اشاره به اهمیت وقف در دین مبین اسلام، گفت: وقف در فرهنگ روایات ما مصداق چند عنوان مانند صدقه جاریه، احسان، بِرّ و امری معروف است.

وی افزود: فرهنگ وقف در واقع ماندگار کردن فرهنگ خدمت مؤمنانه است و در این مسیر نباید به دلیل کم بودن آنچه می‌خواهیم وقف کنیم، از وقف آن صرف نظر کنیم؛ بلکه بدانیم همین وقف‌های کم در نهایت به حجم زیادی تبدیل می‌شود. بسیاری از مساجد، بیمارستان‌ها و مدارس خروجی فرهنگ وقف هستند. بهترین وقف، وقفی است که در راستای حل مشکلات مردم باشد.

آیت الله خاتمی با بیان این که علما و روحانیون نقش اساسی در هدایت موقوفات در مسیر اصلی آن دارند، عنوان کرد: باید بیش از پیش اعتماد سازی برای جذب موقوفات مردمی انجام گیرد؛ همچنین به دنبال پدیده‌های جذاب وقف باشیم که از جمله آنها می‌توان به وقف در مسیر و عزاداری‌های پیاده روی اربعین اشاره کرد یا خدمت به جوانان و فرزندان خانواده‌ها؛ با احداث کتابخانه وقفی در کنار مساجد می‌توان جوانان را به مسجد و نماز اول وقت تشویق کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت: امروز عده‌ای می‌خواهند القا کنند که روحانیت از چشم مردم افتاده و لباس روحانیت دیگر نقشی در هدایت مردم ندارد.

وی افزود: ۳۸ سال است که عده‌ای با زیر سؤال بردن پاکی و عظمت روحانیت، فتنه‌‌هایی را به وجود آورده‌اند و جنگ روانی راه انداخته‌اند تا روحانیت خود را ببازد و این گونه فکر کند که حرف‌های او در مردم تأثیری ندارد.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: این افراد باید بدانند اگر مردم نسبت به روحانیت نیت و نظر دیگری داشتند قطعاً در مراسم تجلیل و یا تشییع آنها حضور نمی‌یافتند و تا این حد آنها را مورد تکریم و احترام قرار نمی‌دادند.

دام‌هایی که در مسیر روحانیت قرار دارند

وی با اشاره به دام‌هایی که در مسیر روحانیت قرار دارد، ابراز داشت: از جمله دام‌هایی که در مسیر روحانیت قرار دارد دام اقتصادی است؛ این قشر باید بسیار مراقب باشد و از پول‌های آلوده بترسد. وقتی یک روحانی خانه و ماشین آنچنانی دارد مردم حق دارند به او و درآمد او که تنها یک روحانی است شک کنند.

وی در پایان با اشاره به دام دیگری که روحانیت در معرض آن قرار دارد، خاطرنشان کرد: دام سوم دام سیاسی است‌ به نحوی که عده‌ای می‌خواهند به مردم القا کنند که آخوند واقعی به حکومت کاری ندارد./966/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات