۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۳۹۶۴۴
رییس اداره اوقاف وامور خیریه غرب تهران مطرح کرد؛

پاسخ به شبهات درباره محل مصرف نذورات و موقوفات

حجت الاسلام رایمند گفت: مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیاری وجود دارند که وقفی بوده یا از محل موقوفات اداره می‌شوند در حالی که مردم هیچ اطلاعی از آن ندارند.
وقف
وقف
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد امین رایمند رییس اداره اوقاف وامور خیریه غرب تهران در مراسمی که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) به مناسبت دهه وقف برگزار شد، گفت: برای بسیاری از مردم سؤال است که نذورات امامزاده‌ها در چه راهی صرف می‌شود.

وی افزود: با توجه به وسعت امور مدیریتی امامزاده‌ها و عدم دریافت بودجه فرهنگی از دولت از سوی آستان امامزاده‌ها، ۴۰ درصد از نذورات مردمی صرف عملیات عمرانی و ساخت و ساز امامزاده‌ها، ۴۰ درصد صرف هزینه‌های آب، برق، گاز، بیمه و حقوق خادمان و ۲۰ درصد بقیه صرف فعالیت‌های فرهنگی آستان امامزاده می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران در ادامه ابراز داشت: از دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه نگهداری موقوفات است. موقوفات به برکت تبلیغ و ترویج علما و روحانیان در طول سال‌های متمادی به جایگاه کنونی رسیده است. وظیفه ما این است که بر حسب وظیفه الهی و دینی خود این مسیر را ادامه دهیم و همواره در جذب مردم برای احیای فرهنگ وقف تلاش کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: در غرب تهران حدود ۱۰ بیمارستان مانند نجمیه در خیابان جمهوری، لولاگر، فیروزگر، کودکان یوسف وچندین بیماستان و مرکز درمانی دیگر به برکت موقوفات اداره می‌شوند و این در حالی است که بسیاری از مردم شاید از این موقوفات هیچ اطلاعی نداشته باشند.

حجت الاسلام رایمند ابراز داشت: همچنین مدارس زیادی وجود دارند که وقفی بوده و یا امورات آنها از طریق موقوفات اداره می‌شوند در صورتی که اولیا و دانش آموزان از وقفی بودن آن بی خبر هستند.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه غرب تهران اظهار داشت: در ایام محرم و صفر ۱۵۰ هیأت از سوی موقوفات کمک‌رسانی شده‌ و اکثر اطعام‌ها در آستان مقدس امامزاده‌ها از محل اجرای نیت موقوفات انجام شده‌اند، همچنین هزینه برخی مساجد از این طریق تأمین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله روزی برسد که تک تک ما بتوانیم حداقل یک وقف به عنوان صدقه جاریه و باقیات صالحات از خود باقی بگذاریم./966/پ202/ب1

ارسال نظرات