۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۳۹۶۵۴
حجت الاسلام صادقی:

وقف یکی از بالاترین ارزش‌های اسلام است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به وجود فرهنگ وقف در صدر اسلام و منفعت رسانی موقوفات پیامبر اسلام(ص) از صدر اسلام تا به امروز، گفت: لازم نیست حتما ملکی یا مالی را وقف کنیم، بلکه می‌توانیم با کارهای مختلف در حوزه وقف ورود پیدا کنیم و یک واقف باشیم.
حجت الاسلام رضا صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ظهر امروز در همایش وقف یاوران و وقف و رسانه اصفهان، با اشاره به نقش وقف در رسانه و نقش آفرینی رسانه‌ها در وقف، گفت: وقف یکی از بالاترین ارزش‌های اسلام عزیز است که تأکید بزرگان، اهل علم، ائمه معصومین (ع) و پیامبر اکرم(ص) و خداوند متعال در قرآن نسبت به آن بسیار زیاد است.

وی در ادامه افزود: مصادیق مختلفی برای وقف وجود دارد و در گذشته شاهد هستیم که فرهنگ وقف حتی پیش از اسلام یاری رسانه جامعه بوده است، در دین اسلام سیره نبوی مروج وقف بوده است، هنوز هم موقوفاتی از پیامبر اکرم(ص) وجود دارد و مردم از آن بهره می‌برند که نشان دهنده سیره ایشان در حوزه وقف است و امیدواریم که در عمل کردن به سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در حوزه وقف موفق و کوشا باشیم.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: لازم نیست حتما ملکی یا مالی را وقف کنیم، بلکه می‌توانیم با کارهای مختلف در حوزه وقف ورود پیدا کنیم و یک واقف باشیم، حمایت رایگان یک پزشک از مریض‌های نیازمند یا حتی کمک به همین زلزله زدگان از مسائلی است که می‌توان در حوزه وقف دانست، گردشگری مذهبی که از مسائل بسیار مهم و اثرگذار برای کشور و شهر است می‌توانیم کارهای بسیار مهمی انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ضرورت ورود موقوفات به حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: وقف از مصادیق بارز احسان و انفاق است، دست اندرکاران وقف باید به مسأله تبلیغ و ترویج وقف توجه ویژه داشته باشند تا این فرهنگ مقدس در جامعه نهادینه شود، رسانه‌ها با معرفی فرهنگ وقف می‌توانند به هموطنان خود کمک رسانی کنند، در شهرستان برخوار وقفی داریم برای تهیه غذا برای سگ‌های ولگرد اما دشمنان با تبلیغات سوء ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، برای مردم ما کمک به حیوانات مهم است کمک به هم نوع که در همین زلزله به خوبی دیده شد و حتی نیازمندان هم از مایحتاج خود برای کمک به زلزله زدگان استفاده کردند.

وی در ادامه افزود: نیمی از واقفین بانوان هستند، برای حمایت از رسانه‌ها می‌توان وقف کرد تا اصحاب رسانه دچار مشکلات مالی نباشند، آقای داور پناه که از واقفین مشهور کشور و فعال در تهران هستند یک واقف اصفهانی است که باید از ظرفیت ایشان و واقفینی نظیر ایشان که در کشور فعال هستند به خوبی در استان اصفهان استفاده شود.

حجت الاسلام صادقی تجلیل از یاوران وقف را تجلیل از وقف عنوان کرد و گفت: تکریم از مبلغین گمنام وقف و یاوران وقف تکریم از فرهنگ وقف و پیامبر اکرم(ص) است.

لازم به ذکر است در این مراسم از متین فیروزآبادی خبرنگار خبرگزاری رسا به عنوان خبرنگار یاور وقف در رسانه تجلیل به عمل آمد./1304/پ202/ب1

ارسال نظرات