۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۳۹۷۰۱
آیت الله طبرسی:

اخلاص، مردمی بودن و عمل به وظیفه عامل محبوبیت علمای دین است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که عالمان دینی همواره در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند، گفت: مهم ترین دلیل این محبوبیت، اخلاص، مردمی بودن و عمل به وظیفه علما در طول تاریخ بوده است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در همایش ملی فاخری ها در چالوس، عالمان دینی را چراغ هدایت جامعه معرفی کرد و گفت: حضور علما در جامعه از انحراف جامعه جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان این که در روایات متعددی از ائمه اطهار(ع) بر اهمیت و جایگاه هدایت مردم تأکید شده است، افزود: این رسالت مهم در ابتدا بر عهده پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) بوده و در عصر غیبت بر عهده عالمان دینی قرار داده شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که دفاع و حراست از مرزهای اعتقادی همواره وظیفه علمای دین بوده است، خاطرنشان کرد: به دلیل جایگاه رفیع علما و فقهای دینی از آنها به عنوان دژهای مستحکم دین داری تعبیر می کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که عالمان دینی همچون دژهای مستحکمی هستند که مانع هجوم شیطان به دین و باورهای اعتقادی و دینی مردم می شوند، تصریح کرد: در این  مسیر حساس عالمان دینی همواره دغدغه مند گام برداشتند و لحظه ای از رسالتی که عهده دار آن بودند عقب نشینی نکردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که عالمان دین مستحکم و با اراده در برابر دشمنان و بدخواهان دین ایستادند و از اصل دین حراست و پشتیبانی کردند، خاطرنشان کرد: عالمان دینی وظیفه حراست از مرزهایی را عهده دار هستند که آن طرف مرزها شیاطین زمان حاضر هستند.

امام جمعه ساری با بیان این که دین همواره در معرض شدید ترین هجمه های دشمنان قرار داشت، افزود: دشمن در طول تاریخ همه توان خود را به کار گرفت تا دین در جامعه اسلامی نباشد و یا دینی را می خواستند که مورد توجه و نظر آنها بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که وجود دین و ارزش های اسلامی در جامعه مانع از رشد معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهد شد، تصریح کرد: دین همواره سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان بوده و به همین دلیل دشمن همیشه با دین در مخالفت و دشمنی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که عالمان دیندار و با بصیرت لحظه ای از دغدغه دینداری آنها کاسته نشد، خاطرنشان کرد: دشمنان در طول تاری تلاش های بسیاری کردند تا علمای دین را در مسیر نقشه هایشان با خود همراه کنند، افزود: اما عالمان دینی و با بصیرت تنها در مسیری گام برداشتند که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در آن حرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تهدید، فشار و شکنجه هرگز موجب عقب نشینی عالمان دینی از دغدغه دینداری آنها نشد، تصریح کرد: بسیاری از علمای ما در مسیر حفظ دین و انقلاب به شهادت رسیدند و خون پاک آنها موجب رشد و تقویت اسلام ناب شد.

امام جمعه ساری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام جایگاه یک عالم را برتر از هفتاد عابد معرفی کردند، گفت: این بدان سبب است که شیطان بدعت ها را براى مردم فراهم مى‏ آورد، و عالم آنها را مى‏ بیند و از آنها جلوگیرى مى‏ کند، در صورتى که عابد همه به عبادت خود مشغول است و متوجه آنها نمى‏ شود و آنها را نمى‏ شناسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که عالمان دینی همواره در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند، خاطرنشان کرد: مهم ترین دلیل این محبوبیت، اخلاص، مردمی بودن و عمل به وظیفه علما در طول تاریخ بوده است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که علما هیچ گاه خود را جدای از مردم ندانسته اند، تصریح کرد: مردمی بودن مهم ترین شاخصه عالمان دینی در طول تاریخ بوده که امروز نیز حفظ شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که علمای دین همواره به دنبال حق و حقیقت بودند و برای تحقق این امر با دشمنان مبارزه کردند، خاطرنشان کرد: علما همواره برای گرفتن حق و حقیقت حتی خود را نیز در معرض خطر قرار دادند تا حقوق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بر ضرورت شناساندن سیره علما به جامعه امروز تأکید کرد و گفت: نسل جوان امروز برای زندگی آینده خود نیازمند الگو است که سیره عملی علما می تواند بهترین الگو برای نسل جدید باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که همه ملت ها به عالمان و شخصیت های تأثیرگذار جامعه خود احترام می گذارند و برای آنها بزرگداشت برگزار می کنند، افزود: در ادبیات اروپا ده ها عنوان کتاب درباره عالمان نظیر شکسپیر و ویکتورهوگو نوشته شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در جامعه اسلامی شخصیت ها و رهبران بزرگی داریم که ناشناخته مانده اند، تصریح کرد: ایران اسلامی کشوری متمدن و با پیشینه تاریخی بزرگ است که شخصیت های بزرگی در این کشور پرورش یافتند که امروز مایه فخر جهان هستند.

وی با اشاره به این که تاکنون کتب و تألیفات بسیاری برای اهل بیت(ع) به نگارش درآمده است، خاطرنشان کرد: در مازندران۴۴ در فضائل امام علی (ع) شعرسرایی کرده اند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که باید مفاخر و بزرگان دینی خود را ارج نهیم و برای شناخت آنها به آیندگان تلاش کنیم، تصریح کرد: ایران اسلامی دارای پیشینه پرافتخاری است که باید بیشتر به جامعه معرفی شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علما، عرفا و بزرگان دینی هادیان جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: سیره عملی این شخصیت های ارزشمند می تواند چراغ راه آیندگان باشد.

وی با تأکید براین که ملت بی تاریخ نیستیم و تاریخ بلندی داریم و می توانیم گذشته پرافتخارمان را به رخ دیگران بکشیم، تصریح کرد: شناخت بزرگان دین و مفاخر کشور یک مسأله مهم است که نباید فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی جبهه مقاومت در برابر تروریست های تکفیری در منطقه اشاره کرد و با بیان این که خوشبختانه با تلاش های جبهه مقاومت شاکله تروریست های تکفیری از هم پاشید، گفت: با تلاش های سردار سرافراز اسلام ریشه خبیثه داعش و قدرت های استعماری از کشورهای اسلامی منطقه کنده شد.

وی با بیان این که مجامع بین المللی نظیر مؤسسه نوبل باید جایزه سالانه خود را به سردار سلیمانی به دلیل برگرداندن صلح و امنیت در منطقه اهداء کند، خاطرنشان کرد: نابودی داعش و دیگر گروه های تروریستی در منطقه شکست بزرگی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود جنایت کار است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مردم کشورمان ملتی با پیشینه هستند که به هویت اصلی خود بازگشتند، تصریح کرد: کسی نمی تواند امروز این ملت بزرگ را از اصل و هویت واقعی خود دور کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران در چهار دهه اخیر ثابت کرده که هیچ گاه نیازی به آقا بالا سر ندارد، گفت: این ملت بزرگ خدا، امام زمان (عج) و رهبر فرزانه انقلاب را دارد و نیازمند به آمریکا نیست./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات