۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۳۹۷۰۲
معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم:

طلبه ها از فراگیری مسایل سیاسی غافل نشوند

حجت الاسلام علیزاده گفت: طلبه ها افزون بر آموختن مسایل علمی حوزوی همواره باید مسایل سیاسی را هم بیاموزند چرا که آن ها یکی از متولیان و بنیان گذاران انقلاب اسلامی بوده و رسالت تبلیغ و بصیرت افزایی جامعه به عهده آن ها است.
حجت الاسلام علیزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم در جلسه بصیرتی که بعد از ظهر امروز در حوزه علمیه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت آگاهی از مسایل سیاسی ابراز داشت: آگاهی از مسایل سیاسی برای طلبه یک ضرورت به شمار می آید.

وی ادامه داد: طلبه ها افزون بر آموختن مسایل علمی حوزوی همواره باید مسایل سیاسی را هم بیاموزند چرا که آن ها یکی از متولیان و بنیان گذاران انقلاب اسلامی بوده و رسالت تبلیغ و بصیرت افزایی جامعه به عهده آن ها است.

حجت الاسلام علیزاده گفت: یکی از چیزهایی که سبب تحلیل درست از مسایل سیاسی می شود مطالعه تاریخ گذشته و معاصر است که موجب می شود تا تحلیل درستی از مسایل سیاسی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: جریان شناسی سیاسی یکی از چیزهایی است که کمک کرده تا برنامه ها و تفکر های گروه های سیاسی آشنا شد تا آرایش های آن ها را به خوبی تشخیص داده و نسبت به آن ها تصمیم گیری کنیم.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بیان داشت: دیگر ابزارهایی که باعث شناخت سیاسی می شود فرد شناسی است چرا که با شناخت افکار٬ روش و منش های سیاسی افراد که گاهی محور رسانه ای هم هستند کمک می کند تا موضع گیری مناسبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طلبه ها باید موقعیت شناس خوبی بوده تا با توجه به موقعیت های زمانی و مکانی که با آن ها مواجه می شوند بتوانند موصع مناسبی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه از جمله ابزارهایی که دشمن علیه ما استفاده می کند فضای مجازی است که بخش عظیمی از اندرونی زندگی مردم را به خود اختصاص داده که طلاب با حضور جدی خود این تهدید را تبدیل به فرصت کنند.

وی در پایان افزود: ما باید در جهت آمادگی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی که به یاری خداوند به ظهور حضرت بقیة الله الاعظم منتهی شود همواره حضور جدی وفعال داشته تا بتوانیم خدمت گزار واقعی اسلام حقیقی باشیم./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات